25 Mart 2011 Cuma

Ne bekliyoruz? #4

Ne bekliyoruz? serisinin 4. yazısında konu "Müşterilerime dokunayım, onları memnun edeyim" olacak("Dokunmak" "memnun etmek" yan yana olmuş, fesatlık yapmayın arkadaşım :-)). Burada müşterileri nasıl memnun edeceksin konusundan bahsetmeye kalkarsam eğer epey uzun sürecek. Bu konu başlığında bize yardımcı olacak araçları size yazacağım. Müşterileriniz ile diyaloglarınızda size yardımcı olacak araçları yazacağım. Ücretsiz olanları yazmaya çalışacağım.

Hootsuite : Ücretsiz olarak ulaşabileceğiniz en sağlam sosyal medya yönetim aracı. Facebook fan sayfalarını da ekleyebileceğiniz aracın kendi içinde ölçümleme yapabiliyor olması bir çok sosyal medya yönetim aracından farklılaştırıyor Hootsuite'i. Kişisel kullanım için ücretsiz olan araç belli sayıda profili kontrol etmek isteyenler için çeşitli fiyatlandırmalar sunuyor.  Pro versiyonundaki takım arkadaşı ekleme opsiyonu ise sosyal medyayı yönlendiren ekibin bir arada rahatlıkla çalışmasını sağlıyor. Raporlama üzerine de gayet başarılı bir araç olduğunu söyleyebiliriz açıkçası.

Tweetdeck : Adı yanıltmasın sadece Twitter değil bir çok sosyal medya aracını yönetebileceğiniz bu aracın aynen Hootsuite'te olduğu gibi Facebook sayfalarını da yönetmesi sağlanabiliyor. Chrome'a entegre versiyonunun da bulunan aracın Adobe Air ile yapıldığını belirtmek gerekli eğer bilgisayarınızda Air yoksa indirmenizi öneriyor kurarken. Analiz konusunda Hootsuite'in gerisinde olduğunu söyleyebilirim fakat Bit.ly gibi linkler ile birlikte kullanarak Bit.ly'nın analiz özelliklerini kullanabilrisiniz.

Postling : Analiz özeliklerini paralı versiyonunda veriyor olsa da(aylık 9 dolar makul bir fiyat) ücretsiz versiyonu oldukça başarılı. Bloglara kadar bütün hesaplarınızı bağlayabilyorsunuz. Facebook fan sayfalarınızı yönetme gibi bir şansınız da var bu araçta. Yukarıda yazdığım iki araca göre daha hızlı olduğu olduğunu belirtmem gerekli fakat onlar gibi bütün sosyal ağlar elimizin altında değil. Hootsuite'e ciddi bir alternatif olabilir ama siz yine de ikisini de kullanamadan karar vermeyin. Arayüz konusunda geride olması

Seesmic : Analiz özelliği olmadığı söyleyerek hemen Seesmic'ten bahsetmeye başlıyorum. Diğer araçlardan en büyük farkı istediğinzi kadar hesabı yönetiyor olmak için para ödememeniz. Tamamıyla ücretsiz bir araç Seesmic. Çok fazla göze çarpan özellikleri olmamakla birlikte her kullanıcının Klout puanlarını veriyor olması basit ve zekice bir hamle. Sosyal medyada iletişimin temel özelliklerini karşılayabilecek bir araç olması bizim işimizi görecek elbette.

Bu 4 araç haricinde Cotweet, Gist (Bence dashboard karışıklığından kurtuldukları anda en iyi sosyal medya yönetim araçlarında olacaklar.Özelliklerin arasında olan kullanıcıları önem sırasına göre puanlama gayet başarılı), Ping.Fm gibi araçlarda gayet popüler araçlar. Hatta çok yoğun bir sosyal medya iletişiminiz yoksa Hootsuite ve Postling'in ücretsiz versiyonları ile gayet başarılı bir iletişim sağlayabilirsiniz. Mümkün olduğunca ücretsiz ve kendi deneyimlerim ile olan araçları yazmaya çalıştım. Yararlı olacağını umarım.

Serinin diğer yazılar;

Ne bekliyoruz?
Ne bekliyoruz? #1 
Ne bekliyoruz? #2 
Ne bekliyoruz? #3

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası