18 Mart 2011 Cuma

Ne bekliyoruz?

Markalar sosyal medyaya girerken ne bekliyorlar tam olarak bilmiyorum.Muhtemelen bir çoğu tam olarak ne istediğini bilmiyordur. Ajans yönlendirmeleri ile hareket ediyorlardır. Bu kötü değil kesinlikle lakin böylesine büyük bir ortamda içeriden halledilse işler fena da olmaz hani. Neyse eğer ben bir marka olsaydım sosyal medyaya dalarken buradan beklentilerim ne olurdu?

1-İnsanlar benim de sosyal medyada olduğumu duysunlar : Sosyal medya hafiften bir statü sembolüne dönüşüyor. Biz genç dinamik bir markayız demenin bir başka yolu oluyor. İnsanların sizin burada olduğunuzdan haberi olmaz ise niye burada olmanıza gerek var ki?

2-Web siteme trafik sağlayayım : Bir çok markanın beklentisi de budur ki mantıklı bir durumdur. markalar yeni bir düzenleme yaptıkları zaman web sitlerinde sosyal medyada ufak bir yaygara kopartıp insanlara duyuru yapar fakat bir çoğu bu yaygarayı kopartmak yerine uzun vadeli bir strateji geliştirmeyi unuturlar. Uzun vadeli trafik geliştiren markalar bu düşledikleri trafiği sadece açılış günleri değil uzun sürede ve iyi bir dönüşüm oranı ile yakalarlar.

3-Hakkımda konuşsunlar, geri dönüşleri alayım : İnsanlar bir şekilde markalar hakkında sosyal medyada olup olmalarından bağımsız haklarında konuşurlar. İyi veya kötü hatta çoğu zaman amaçsız bir şekilde konuşurlar. Bu konuşmaları iyi analiz eden markalar bir çok pazar araştırmasından daha açık sözlü sonuçlara ulaşabilirler.

4-Müşterilerime dokunayım, onları memnun edeyim : Sosyal medyanın en sık kullanılması gerek yöntemlerden birisi müşteri ilişkileridir. Bunu nasıl yapılacağını anlatmaktasa Coversation Agent blogundan örnekli postu paylaşayım.

5-Yeni müşteriler kazanayım, eskileri elimden kaçırmayayım : Her ne kadar hemen ortama alışıp satış yapmak gibi amacımız olmasa da ürettiğimiz içerikler ile insanların ilgisini çekebilirsek eğer burada olduğumuz farkında olan kişiler ile iletişime girebiliriz kalanı zaten sizin elinizde.

Ben bir marka olsam, elimde bir hedef listesi olsa bu başlıkları ilk olarak tamamlamak isterim. Zaten bazı başlıklar tamamlanmaz sürekliler. Sosyal medya girmek isteyen markalar bunu bilmeliler sosyal medyada vur kaç yapıp gidip markalar çoğu zaman unutulup giderler, sürekli yüzeyde olmak gerekli, sürekli hareket halinde olup unutturmamak gerekli.

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası