17 Mart 2011 Perşembe

Bunları paylaşasım var # 63 (Facebook Sayfa Analizleri)




Wired, Facebook marka/ünlü sayfaları ile ile ilgili bir araştırma yayınladı. Yaptığı araştırma marka/ünlü sayfalarının engagement(entegrasyon yazacaktım, ülen aynısının laciverti işte) oranlarını ortaya koydu. Örnek olarak en yüksek oranda aktif fana sahip Man Utd'nin bile fanlarının sadece %2.6'i Facebook'ta takımları ile etkileşime giriyordu. Sayısal olarak en yüksek sayıya ise Justin Bieber'in fanları ulaşmış Sayfadaki 20 milyon fanın 360 bini ile etkileşime geçilmiş.  Özet: Spor seven erkekler Bieber seven kızları aratmıyor. Sporun daha çok Beckham gibi yıldızlara ihtiyacı var. Yoksa futbol sadece "konuşmak" için yeterli mi?

Listeleri incelediğimizde ise asıl dikkat çekici olan konu entertainment(eğlence) ve spor sektörü etkileşime girme konusunda diğer bir çok sektörün ilerisinde. entertainment(eğlence) veya spor sektöründen olmayıp markası ile entertainment kavramını birleştirmiş olan Victoria's Secret gibi markalar ise insanlar "konuşmak" için bir şeyler sunuyor. Böylelikle bu tarz bir listede kendine yer bulabiliyor..  Özet : İnsanların konuşması için eğlenceli bir şeyler sun!

Bu sayılardan ve oranlardan çıkartacağımız diğer önemli bir noktada 1 milyonluk bir sayfada konuşanlar -ki bunlar gerçek fanlar ve çalışanlardır- kişi oranı %1-2 arasında olacaktır. Bu da aslında 10-20 bin gibi bir sayıya tekabül etmekte. Büyük markalar bu sayıların büyük bir miktarını çalışanları sayesinde rahatlıkla ulaştığını düşündüğümüz zaman bu oranların daha da aşağılara düştüğünü görebiliriz. 100 şubesi ola bir süper marketler zincirinin  çalışanları yukarıda bahsettiğim sayıları çok rahat bir şekilde yakalayabilir. Bu araştırma aslında sosyal medyanın büyük bir potansiyeli olduğunu gösteriyor diyerek yorumlanabilir.  Özet: Sosyal medyanın hala tamamlayacağı bir potansiyeli var, fakat bunu markaların nasıl ortaya çıkartacağı halen büyük bir soru işareti.  

Araştırmanın linkini tekrar verelim bir de oraya göz atınız. Study: Justin Bieber, Manchester United Fans Most Engaged  Araştırmada Fangager adlı bir şirket ile çalışmışlar.

Bir diğer araştırma ise SocialBakers'ın Exclusive: Turkish Facebook Marketing Report adlı araştırması. "User Wall Post" gibi aslında çok açıklayıcı olmayan bir istatistiğe dayalı bir araştırma yapılmış olsa da  bu tarz araştırmalar memlekette fazla yapılmadığı için iyi bir çalışma sayılabilir. Bir göz atmakta yarar var.

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası