31 Mart 2011 Perşembe

+1, Foursquare Day vesaire vesaire

Sosyal arama konusunda bir süredir burada lak lak edip duruyordum. Google'ın da bir şeyler yapacağını biliyordum. Zaten ufak tefek hamlelerin sonunda ileride bu konuda iddialı hamleler yapacağını biliyorduk. Social Circle zımbırtısı , Google Profile gibi düzenlemeler ile sene sonunda sosyal ağlar ile etkileşimli sosyal arama kavramı bekliyorken araya +1 butonu giriverdi. Facebook beğen düğmesi ile aynı özellikte olacağı söyleniyor ileride de Twitter etkileşimi gelecekmiş. Kullanmadan yazmayalım bekleyelim görelim. Twitter etkileşimi olmadan zaten Google'ın işi biraz uzayacaktır. İlk önce insanlara Google Profile düzenletmesi gerekir ki Google'ın e- mail hizmeti verdiği bilmeyen insanlara Google Profile'ın varlığını göstermesi biraz zaman alacak tabii olarak. Facebook'un Bing ile ortaklığı devam ederken Google ile entegre olmasını beklemek biraz hayalcilik olur.

Bir diğer ilginç haber ise Foursquare Day haberi. Foursquare 16 nisanda kutlanacak. Özel rozeti tişörtü vesairesi olacak bu günün Zaten sıkı Foursquare kullanıcıları biliyor bunları. Burada dikkat çekici olan şey "bir servis nasıl her zaman dikkatleri üstüne çeker ve bu dikkatleri üzerinde nasıl tutar?" konusu. Twitter yakın zamanda 5. yılını kutladı fakat benim gibi bir kaç blog yazarı ve sıkı Twitter kullanıcısı hariç kimse bu konu hakkında bir şey konuşmadı. Foursquare ise her yeni yılı böyle etkinlikler ile kutlayarak sürekli dikkatleri üzerine çekiyor ve kullanan, kullanmayan herkeste servise bir göz atma isteği doğmasını sağlıyor. Daha yeni SXSW rüzgarını arkasına almışken şimdi de Foursquare Day'in böyle hararetli bir şekilde "kutlanması" şans mı? Hiç sanmıyorum müthiş bir organizasyon var işin içinde. Saygı duymaktan başka bir şey yapamayız. Foursquare Day için ayrıntılı bilgi burada.  Bir kaç Foursquare Meet-up olacakmış İstanbul'da da var meraklısına duyurulur.

Bir haberde benden. SXSW 2011 için yazdığım özetin bir benzerini Bigumigu için yazdım. Memleketin önemli bloglarından birisinde yer alma şansı verdikleri için Bigumigu ekibine tekrar teşekkür ediyorum.

Bugün biraz tırt haberler yazdım kusura bakmayın sabah yazmayı planladığım şeyi not etmediğim için unuttum. Not alma alışkanlığı edinmeliyim. (+1 butonu tırt bir haber değil benim haberi sunuş biçimim biraz tırt oldu, kişisel bir deneyim yaşamadan yazmamayı tercih ederdim fakat yazacaklarımı unutunca geçiştirmek zorunda kaldım.Olmadı bugünün yazıları ne yazık ki)

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası