8 Aralık 2010 Çarşamba

Who Is Victoria? #2



Dün  VS'ın Facebook hesaplarını nasıl kullandığına bir göz attım. Bugün ise diğer ağlarda ne kadar yer aldığını ve hangi özelliklerini vurgulamaya çalıştığını bir bakacağım.

Twitter hesabını yeni açan marka burada şimdilik pek aktif değil. Daha doğrusu bu ağ için özel içerik geliştirmemiş zaten kimseyi takip etmiyor. Biraz bulunsun diye açılmış bir hesap. Bu konuda eleştirmem doğru olmaz zaten Facebook'ta çok büyük bir fan kitlesine sahip markanın Twitter'ı ikinci hatta üçüncü planda tutması mantıklı geliyor.

Asıl iyi olduğu sosyal medya aracı Youtube bana göre. Ben açıkçası böyle güncel böyle dolu bir başka Youtube marka hesabı görmedim. Moda şovlarının sahne arkası görüntüleri, modeller hakkında bilgiler, reklam filmleri, katalog çekimleri bir sürü marka ile ilgili video yer almakta. Bu durum markanın içerik oluşturma ve yönteme stratejisine büyük katkı sağladığını düşünüyorum. Böylesine yoğun biri içerik üretimi başka çok az markada vardır herhalde(Red Bull da başarılı hakkını yemeyelim). Bu durum bizim markalarımıza örnek olmalı. Sosyal ağlarda onlarca kez "şu markanın reklamı çok güzel olmuş hiçbir yerde bulamıyorum " serzenişini gördüm. Youtube kapalıydı demek bahane olamaz. Bir sürü yerli video servisi var onları kullanın yahu.



Son olarak yukarı da paylaştığım videonun istatistiklerine bir değinerek yazıyı sonlandıracağım.  Video 30 kasımda yüklediğinden beri 365 bin kez seyredilmiş. Burada reklam filmini Michael Bay çektiğini de hatırlatalım. Geçen sene olan reklamı da Michael Bay çekmişti. Video ilk yüklendiğinde beri bir yükseliş gösteren video izlenme sayısı. Facebook'ta ilk kez paylaşıldığında hızlı bir artış göstermiş ve o süreden beri sürekli paylaşılmakta. Viral diyecektim ama neyse boş ver.

Bu marka Facebook ve Youtube nasıl kullanılır? İlla var olan bütün sosyal ağlarda aktif mi olmalıyız? gibi sorulara cevap veriyor açıkçası. Marka Twitter'da o kadar aktif olmaya gerek duymuyor belli ki Twitter stratejilerin de o kadar yer almıyor. Sosyal medyada olmalıyız deyip bütün sosyal medya araçlarında hesap açan markalarına da önemli bir ders olabilir bu durum.

Saygılar.
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası