9 Aralık 2010 Perşembe

Araştırmaya gerek yok, eleştir gitsin!


Sosyal medya araçlarının kullanıcıları genellikle bu araçları bir şeyleri eleştirmek için de kullanır. Eleştirmek kötü bir şey değildir herkesin bildiği gibi. Bizim gibi eleştirmeyi bir kültür olarak geliştirememiş toplumlar yaptıkları eleştirinin altını doldurmayı unutur. Hatta şöyle söyleyeyim altını doldurmaya gerek duymaz. Bir açık yakaladığı zaman oradan girişir. Madeni bulmuştur en becerikli odur artık. Tatminin doruklarına ulaşır bir kişiye bir kurumun kötü bir şeyi yakaladı ya. Aynı zamanda bu arkadaşlar  "Print Screen" tuşuna gölgelerinden hızlı basabilirler.
 
Neyse konu eleştiren herkesi "tü kaka" ilan ediyormuş gibi anlaşılmadan asıl konuya geçeyim. Sosyal medya kullanıcıları artmaya başladıkça insanların arama motoru kullanım alışkanlıkları değişti. Bu sosyal medyanın yoğun kullanımının  internet kullanım alışkanlıklarının değiştirdiğini gösteriyor bize. İnsanlar bir şeyler aramadan önce Twitter Facebook veya Friendfeed hesapları aracılığıyla arkadaşlarına duyuruyor "ben şu şeyi arıyorum lütfen yay rt vesaire yapar mısınız?". Bu durum sadece kendiniz için bir ürün, bir makale ararken ya da telefon önerisi almak için yapılmıyor. Bu şekilde gelişen alışkanlıklar yüzünden bir marka veya kişi hakkında bir şeyler konuşurken bir feed, bir tweet, bir blog yazısı yazarken de uygulanıyor. "Şu kurum/kişi şöyledir ne dersiniz?" şeklinde atılan bir tweet, açılan bir feed yüzünden kişinin kurumun itibarı zedelenecek şeyler konuşuluyor ki bu durumu bazen bir çok kişi bilerek bu hale getiriyor. Birilerinin itibarının zedelenmesi hoşuna gidiyor sanki. (Aman şimdi bunu okuyup ne diyorsun? Kim yapmış? demeyin hepimiz yapıyoruz bir marka hakkında araştırma yapmadan atıp tutma işini)

Sosyal medya insanları aramaya inancını kaybetmesine yol açıyor ya da arama sonunda bulacakları kaynaklara güvenlerini sorgulatıyor sanırım artık. Twitter listesinde aradığı konuda ehil olmayan kişiden gelen bir yoruma bile inanabiliyor çoğu zaman. Friendfeed'de rakip marka ile gönül bağı olan birinin yaptığı yanlı yorum ile aklını çelebiliyor. Facebook fan sayfasının yönetilememesi(olmaması) nedeniyle kötü fikirler oluşuyor çoğu zaman.

Sosyal arama kavramı gelişmesi gerekli bu durumda Bing'in attığı adım böyle bir durum ile birilerinin adının karalanmasını belki biraz azaltabilir(Ayrı bir konu, ana fikirden uzaklaşmayalım). Araştırmadan yapılan eleştiriler çoğu zaman markaların ve kişilerin itibarını zedeliyor ne yazık ki. Markaları sosyal medyada aktif olmaları işte bu yüzden gerekli. Haklarında oluşan olumsuz dedikoduları yönetmek için. İlla açılan başlığa dahil olarak değil sosyal medya araçlarını takip edip haklarına oluşan yanlış bilgileri dağıtmak, raporlamak ve bilgileri doğruları ile değiştirmek için. Marka elçilerini/avukatlarını oluşturduktan sonra zaten bir çok iş markanın üstünden kalkacak. Neyse bu durum bütün sosyal medya yol haritasının bir konusu uzamasın burada.

Ekşi Sözlük'ten bir vecize ile bitireyim "Aramaya inanın".

Not: Görsel buradan 

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası