8 Aralık 2010 Çarşamba

Who Is Victoria? #1


 Yılbaşı yaklaştığına göre bir Victoria's Secret yazısı yazmanın zamanı gelmiştir herhalde. Sosyal medyayı  iyi kullanan bu markanın neler yaptığına bir göz atayım kısaca.

Facebook

Marka iki farklı Facebook hesabıyla en fazla üyeye sahip Facebook sayfaları listesinde sürekli yer alıyor. İlk hesap markanın tam adıyla açılan Victoria's Secret hesabı diğeri ise markanın alt markası olan  Pink serisinin Facebook sayfası.

Bu iki fan sayfasında da ortak özellikler fanları harekete davet etmesi(Call To Action) ve markanın adı söylendiğinde insanları aklında uyanan prestij vurgulanmakta. Fan sayfalarının landing pagelarına ulaştığımız anda dikkat çekici mesajlar göze çarpıyor. Pink fan sayfasında "Best Gift Ever" mesajının altında "Join For A Special Offer" mesajı yer almakta.  Victoria's Secret sayfasında ise "Get Connected" mesajı ile benzer bir vurguyu yakalanmışa benziyor.

Alt marka olan Pink markası hedef kitlesini çok net bir şekilde bu landing pageler ile belirtmeyi başarıyor. Pink daha gençlere yönelik bir marka olduğu landing pagede yer alan ürün görselleri bize anlatıyor. Zaten kullanıcılar Pink'in hedef kitlesini biliyorlardır. Yeni kullanıcılar için iyi bir yol gösterici olabilir bu sayfa.

Victoria's Secret sayfası ise prestij kavramını vurgularcasına düzenlenmiş. Yine yeni yıl yaklaştıkça büyük moda şovuna vurgu unutulmamış.

Facebook'da yer alan tablara geldiğimizde ise dikkatimi çeken ilk şey Pink sayfasında olan Polyvore tabı oldu. Pink koleksiyonunda yer alan ürünleri incelemek için bir uygulama geliştirmiş. Sürükle-bırak şeklide bir uygulama. İnceleyiniz anlatması çok uzun sürecek. Victoria's Secret sayfasında ise Runway Tv tabı dikkatimi çekti. Markanın yakın zamanda gerçekleştirdiği moda şovunun görüntüleri ile oluşturulmuş bir web kanalı bu taba entegre edilmiş.

İki sayfada da düzenli adam akıllı bir moderasyona sahip sayfalar. Özellikle içerik yayınlama disiplinleri var olması dikkat çekici bir özellik. Her gün sabit olarak bir içerik girilmekte ve bu belli bir takvime oturtulduğu belli. Haftada bir içerik giren kurumsal sayfalara duyurulur. Takipçilerin merak edeceği şeyleri paylaştıklarını unutmadan söyleyelim. Örneğin moda şovunda yer alan müziklerin bir listesini iTunes aracılığıyla takipçilerine bildirilmiş.

Bugünlük diş ağrısı nedeniyle sadece Victoria's Secret'ın Facebook hareketlerini not ettim, yarın Twitter, Youtube ve diğer ağlarda olan hareketlerini yazacağım.

Not: Call To Action kullandıktan sonra Sub Brand(alt marka) yazmaktan vazgeçtim, tırstım. Gelir birileri laf söyle çok bilmiş durumuna düşmeyelim.

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası