26 Aralık 2010 Pazar

Toparlıyoruz # 8 : Bloglar

Bu senenin mart ayında Blog etkisi adlı bir yazı yazmıştım. O yazıdan bu yana 9 ay geçmiş. Çok uzun bir süre bu şekilde hızlı gelişen, değişen, yeniden şekillenen bir ortamda. O yazının bir kaç alıntı yapıp bu sene olan blog hareketlerine bir bakış açısı getirmeye çalışacağım.

Blogu yazmaya başladığım zamandan bu yana bir çok kez blogger etkinliği yapıldığının haberini okudum. Özellikle bu yaz bloggerlar etkinliğe doydu. Bir çok marka etkinlik yaptı hatta bazıları bir kere ile kalmadı. Her hafta bir yerlerde bloggerlar olarak toplandı şu ajansa teşekkür ederiz yazılarını okuduk. Çoğu kez markaların isimilerinden önce ajansların isimleri yazıldı. markalar sadece bir yemek ile bir iki promosyon ürünü ile bloggerlara yazı yazdırabilme şansına ulaştı. Biraz ajanslar biraz bloggerlar sayesinde markalar blogları bedava bir reklam mecrası olarak algılamaya başladı.

Bir çok blogger markalar hakkında ciddi ithamlarda bulundu çok azı iyi şeyler yazdı ama herkes markalara bir şeyler anlatma çabası içindeydi. Markalar tarafından görünmek belki blog yazma motivasyonlarından birisiydi kim bilir?

Markalar tarafından ciddiye alınan bloggerların bazı kendilerini diğer bloggerlardan üst olarak görmeye başladı. "Yahu sen kim oluyorsun ben x markasından y kişisiyle oturup konuşmuş kişiyim" triplerini çoğu zaman görmüş olduk.

"Bu blogger etkinlikleri  çok olmaya başladı" serzenişlerine verilen cevaplar ise bir çok kişinin aslında o blogger davetlerinin neden yapıldığını anlayamadığını ortaya koydu. "Sizi çağırmadılar diye eleştiriyorsunuz" .

Bir çok ajans blogger etkinliklerini "sosyal medya kampanyası yaptık çok güzel oldu" diye markalara dayadı. Kanıtlamak için de bak hakkınızda şu kadar blog yazısı yazıldı örnekleri verildi. (Blogger etkinliği sosyal medya kampanyası değildir. Kampanyanın sadece bir ayağıdır arkadaş şu ayrımı bir yapın ilk önce(O elini indir :-). Sen nereden biliyorsun? sorusuna cevabımı Google yardımı ile "en iyi sosyal medya kampanyası" aramasını muhtelif diller yaptığımda çıkan sonuçlardan hiç birinin blogger etkinliği olmadığı öğrendiğimden beri bu ayrımı yapıyorum naçizane)

Yukarıda blog etkisi yazısından bahsetmiştim. İşte o yazıda şöyle bir şey yazmıştım.

  *Hangi siyasetçimiz aman blog yazarları ne der diye bir cümle kurabilir? (Sarah Palin , Jay Leno'ya konuk olduğunda ağzından çıkan hatalı bir sözün blogosferden yankılarından dem vurabiliyor)

*Hangi ünlümüz "Yahu blog yazarları bizi bu gece asacak yine" gibi bir cümle kurabiliyor. (Hollywood starlarına Perez Hilton etkisi)

* Hangi film sadece bloglardan aldığı etki ile iyi gişe yapabiliyor. ( Bilimum hollywood bilim kurgu filminin bloglar ile yaptığı incelenebilir)

* Hangi büyük yönetmen blog yazarından bahsederken ondan korktuğunu söyleyebilir.(Quentin Tarantino'nun Aint it cool 'un sahibi Harry Knowles için söyledikleri) 
Şu yukarıda yazdıklarımın aynen kalmasına üzülüyorum. Neyse bu durumları bir sene geçmeden o yazının üstünden yazmak istemiyorum.

Not: Yukarıda yazdıklarım eleştiri değil sadece olan şeylere bir not düşmek. Seneye burada olursam bakıp gelişmeleri anlamak için. Yani bir referans noktası kendim için.

 Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası