16 Eylül 2014 Salı

Facebook Analitiği Hakkında...

Facebook analitiğini çözmek sosyal medya işine yeni giren kişiler için sıkıntılı bir süreç olabilir. Çeşitli e-kitaplar, bir sürü blog yazısı ile bu işi içinden çıkabilirsiniz. Herkesin bu alana yaklaşımı farklı olabilir.

Bu durum herkesin bu veriyi farklı yorumlaması ile alakalıdır. Facebook'un Insight alanında bir raporu dışarı aktardığınızda çok karışık  veri yığını ile karşılaşacaksınız. Bu yığının arasından çıkmak çok kolay olmayacaktır. Bu yığın ile uğraşmamak için benim ilk önerim 3. parti bir araç ile bu veriyi görselleştirmek olur. Bu birçok marka biraz Excel bilgisi ile düzenlenebilen bir durum olduğunu düşündükleri için bu tip araçlara yatırım yapmazlar. Tercih meselesidir. Çok karışamam ama kullanmanız ciddi zaman kazandıracaktır. Spoutsocial, Simply Measured ve Hootsuite bu konuda oldukça yetenekli yazılımlar.

Standart raporlar dışında Facebook'un size sağladığı veriler ile bazı grafikler oluşturabilirsiniz. Sayfada gerçekleştireceğiniz iletişimi bu grafikleri yorumlayarak optimize edebilirsiniz. 3. parti bir yazılım bile kullansanız da kendiniz farklı çıkarımlar yapmak ve müşterinizi yönetmek için bazı yorumlarda bulunmanız gerekir. Burada müşteriniz özellikler reklam konusunda sıkıntı çıkartıyorsa yönlendirme yapmak için iyi olacaktır.

Bu verilerin bazıları bana göre şöyledir.

Post Tipi/Beğeni Artışı grafiği: Bu iki grafiği üst üste koyarak bu iki metriği karşılaştırmanız paylaşım yaparken kullanacağınız post tiplerinizi belirlemekte yarar sağlayacaktır. Bu raporu post düzeyinde çekeceğini raporu sayfa düzeyinde çekeceğiniz rapor ile karşılaştırarak yapabilirsiniz. Örtüştürmek zor olabilir. Biraz excel ile oynamak gerekebilir. Burada sayısal bir çıktı ile niteliksel bir çıktıyı karşılaştıracaksınız. Burada farklı bir yöntem kullanmanızı önerimi. Beğeni artışı grafiği ve 4 birimli bir noktalamalı grafik ile bu karşılaştırmayı yapmanız daha doğru ve anlaşılır olacaktır.

Beğenen Kişilere Gösterimler/Toplam Gösterimler: Viral etkiyi ölçmek için kullanabileceğiniz bir kırılım. "Gösterimlerinizin ne kadarını sayfanızı beğenmeyenlerden geliyor?" sorusu sosyal medya konusunda karışlaşabileceğiniz sorulardan bir tanesi. Post düzeyinde çekeceğiniz raporda kilit ölçümler alanından bu iki sayıya ulaşabilirsiniz.

Sayfanızı Beğenen Kişilere Erişim/Toplam Erişim: Bu iki metriği biribiri ile karşılaştırarak yukarıda olan metriğe paralel bir trendi gösterip müşterinizden "abi biraz reklam yapalım" önerisi getirebilirsiniz. Sayfa düzeyinde çektiğiniz bir raporla bu veriye ulaşabilirsiniz.

28 GünlükOrganik Erişim/28 Günlük Hakkında Konuşanların Yaş Cinsiyet Dağılımı: Bu iki bilgiyi karşılaştırarak organik erişimin hedef kitlesini tahlil edebilir ve sizin yapacağınız sayfa gönderisi reklamlarını bu hedef kitleye göre düzenleyebilirsiniz. Sayfa düzeyinde çekilen rapordan bu iki veriye ulaşabilirsiniz.

Bu yazıyı çok uzatmayayım. Burda verdiğim ölçümler açıkcası en az 250 bin kişilik sayfaları yönetiyorsanız ve reklam yapma konusunda biraz çekingen davranan müşterileriniz varsa onların aklını çelebileceğini düşündüğüm bazı ölçümler. Farklı grafikler verip sunumlarını zenginleştirmek isteyenlerde bu şekilde düzenlemeler yapabilirler.

Saygılar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası