13 Aralık 2010 Pazartesi

Toparlıyoruz #1 : Yeni Ivır Zıvırlar

Yılı kapatıyoruz yavaş yavaş. Geçen seneden aklımda kalan web servislerini ve sık sık gözümüze çarpan teknolojik ıvır zıvırları hatırlatayım. Bir nevi yılın bana göre en iyileri manasında bir liste yapmış olayım. Kategorik bir liste olmayacak geçen sene akılda kalan bir çok şeyi yazacağım. Bir seriye dönüşebilir bilemiyorum. Sıralamanın iyiden kötüye göre bir derecelendirmesi yoktur.

Get Glue : Her ne kadar daha önce açılmış olan bir servis olsa da asıl çıkışını bu sene gerçekleştirdi. Medya sektöründen markalar ile yaptığı ortaklıklar onun daha da göz önünde bulunmasını sağladı. Sene sonunda ciddi bir yatırım ile bu sene olanların bir karşılığını almış oldu.

Hunch : Recommendation (öneri) üzerine kurulu sistem size sorulan sorulara verilen cevaplar ile sizin zevklerini tahmin ediyor. Bana göre başarılı çıkıt bazı konularda öneriler kısıtlı gibi görünse dahi cevaplanan soru sayısına göe tahmin oranının yükseldiğini hatırlatalım. Ben ilk girdiğimde cevapladığım 20 soru ile müzik zevkim ile dizi zevkim konusunda ciddi tahminlerde bulundu.

Fflick : Twitter'dan data çekerek yapılan bu ilginç uygulama Twitter kullanılarak yapılan en başarılı uygulamalardan biri idi. Twitter'da konuştuğunuz filmleri çekip size özel bir film listesi oluşturan bu uygulama kullanıcılar ve yapımcılar için bulunmaz bir sosyal medya takip mekanizması sağlıyordu.




Star Wars Falcon Gunner (Augmented Reality) : AR uygulamasının bir türlü potansiyelini bulamadığını düşündüm yıl boyunca bu oyun görüşümü değiştirdi. Tamam süper teknolojik bir oyun değil belki ama AR uygulamasının herkesin kullanacağı bir seviyeye indirmesi konu ile daha bir çok ilginç AR uygulamasının geleceğini gösterdi.

Paper.li ve Flipboard :  Flipboard'ı pek kullanmadım fakat bir çok kaynakta iki servisi beraber adları anılırken ben de ayırmak istemedim. Paper.li'den bahsedebilirim ilk popüler olduğundan beri kullanırım bir çok kişiyi takip ettiğim için bana acayip bir takip kolaylığı sağlıyor. Facebook desteğini eklediklerini hatırlatmak isterim. Bu seneden daha çok dikkat çekeceği aşikar. Kişisel yayıncılık kavramı tam anlamıyla oluştuğu zaman bu servisin değeri daha çok anlaşılacak.

Şimdilik aklıma gelen servisler ve uygulamalar bunlar. Facebook, Twitter ve Bloglar konularını ayrı başlıklar olarak yazıp devam edeceğim seriye. Neler olmuş bitmiş toparlayacağım hafızamı tazeleyeceğim.

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası