8 Kasım 2010 Pazartesi

İşte satış falan yaparız

 Sosyal medyadan beklentiler başlıklı bir yazı yazmıştım bir kaç gün önce. O yazının içinde şöyle bir cümle kurmuştum " "Neden sosyal medyada olmalıyım?" sorusunun cevabını "herkes burada ben de burada olmalıyım" diye değil de daha dolu şekilde vermelisiniz."  O soruya uygun bir diyalog yazdım. Tabii bu diyalogu uydurdum ve yazılanlar gerçek veya yaşanmış bir diyalogdan alınmadı. Ama aklınıza eklenecek bir şey gelirse ekleyebiliriz elbette. (Komik olsun diye yazmadım ama yazarken eğlendim. Komik değil bu arada fazla beklentiye girmeyin :))

* Herkes buraymış biz de burada olmak istiyoruz.

- Ne yapmak için burada olmak istiyorsunuz?

*İşte satış falan yaparız.

-Başka ne istiyorsunuz?

*Başka bir şey he evet bir de reklam yaparız yeni ürünlerimizi gösteririz.

-Yeni ürünleri kime göstereceksiniz?

* Takipçilerimize.

-Nasıl?

*İşte basın bülteni falan dağıtırız orada biz buradayız siz neredesiniz? gibi şeyler söyleriz.

-Basın bülteni insanların sizi takip etmeleri için bir neden mi?

*İşte Hani Facebook hesabı açacağız ya orada bir şeyler dağıtırız.

- Sanki biraz yola geliyorsunuz başka?

*Eee Facebook'tan hediye dağıtıyoruz ya ?

-Tamam insanların sizi markanız için değil de hediyeler için mi takip etmesini istiyorsunuz?

*Ama fan sayfamıza üye olmayanlara hediye yok !

-Yani 10 bin kişilik bir fan sayfası işinizi görür.

* Evet zaten Türkiye'de bu şeyi kaç kişi kullanıyor?

- "20 milyon" diyelim. (Peki nasıl sizi pek takmayan) 10 bin kişiye nasıl satış yapacaksınız?

* İşte bizi görecekler falan filan ...

-Bence hiç uğraşmayın bir billboard reklamı verin işlek bir caddeye zamanınıza yazık.  

...

Bu biraz abartılmış bir diyalog elbette.  Böyle olacak diye bir şey yok. İki tarafta(Ajans-Marka, Marka - Departman) bilinçli ise bir sorun olmaz bu diyalog yaşanmaz. Biraz gözlem ile acele kurgulanmış sosyal medya işlerini böyle yapılmaya çalıştığını düşünüyorum ve tahmin ediyorum. Alınma kızmaca yok idare edin artık
 
Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası