4 Kasım 2010 Perşembe

Sosyal medyadan beklentiler



Alışveriş sitelerinde gezerken gözüm Dell'in mini diz üstü bilgisayarlarından birinin yorumlarına gözüm takıldı. Yorumu bilgisayarın artı ve eksilerinin yazarak yapmış kullanıcı. Eksiler arasında olan yorumlardan birisi şuydu "10 inç olduğu için uzun süre kullanılması yorucu oluyor" ve bir diğer yorum şuydu " HD ready olması gerekliydi"
 
Yorumlara göre anladığım şöyle oldu; aldığı mini diz üstünün ne işe yarayacağını kafasında kuramamış bir kullanıcı aslında hiç bir muadil üründe olmayan özellikleri eksi olarak nitelendirmiş. Ürünün ne işe yarayacağını kestirmeden kafasında oluşturduğu beklentilerle alışveriş yapmış. Beklentileri karşılanmayınca ürün kötü bir ürün olmuş, ona göre.

Bu ufak gözlemi sosyal medyaya uyarlarsak şöyle olur sanırım.

*Evet ben de sosyal medyada olmak istiyorum.

*Ucuzmuş hatta bedavaymış

*Sosyal medyadan beklentilerim; satışlarım artısın, herkes beni sevsin, 1 milyon takipçim 2 milyon fanım olsun.

*İşte ben de sosyal medyadayım.

*Aaa dedikleri gibi bedava değilmiş. Kimse beni sevmiyor. Neden sadece 235 takipçim var nerede milyonlar? (Sayı rastgele söylemiştir)

* Ama ben burada satış yapamıyorum. Neden kimse benden bir şeyler satın almıyor ?

*Aman beee sosyal medya kötüymüş herkes kötü niyetli, kimse iyi bir şey yapanları desteklemiyor.

*Neden her yazdığım şeye muhalefet oluyorlar. Sosyal medya çocuk bahçesidir arkadaş, ben çıkıyorum.

.....

Yukarıda olduğu gibi gider maddeler. Eğer sosyal medya işi yapacaksanız burada beklentileri iyi ölçeklendirmeniz gerekli. Neden sosyal medyada olmalıyım sorusunun cevabını herkes burada ben de burada olmalıyım diye değil de daha dolu şekilde vermelisiniz.

Biraz neyin ne işe yaradığını bilmeniz gerekli. Aslında hiç bir şeyin bedava olmadığını ya da Facebook fan sayfası açtığınız diye kimsenin sizi sevmeyeceğini bilmelisiniz. Eğer bir beklentilere dayalı stratejiniz yoksa sosyal medya dünyanın en saldırgan kişiler ile dolu mecrasına dönüşebilir dikkat. (Mecra olarak değerlendirdim ama neyse bu seferlik böyle diyelim :))

Görsel Dell'in sitesindendir.

Saygılar.


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası