9 Ekim 2010 Cumartesi

Forbes ve Twitter

Sosyal ağları kullanan kurumların sayısı gün geçtikçe artıyor.(Süper klişe, geleneksel medyanın sosyal medyaya bakış açısı ile yazdığım açılış cümlesini okudunuz). Forbes dergisi bir derginin Twitter'ı nasıl kullanabileceğinin en iyi örneği. Twitter üzerinde ne gibi işler yapmış bir göz atalım.

Forbes dergisinin CEO'su Steve Forbes'un verified bir hesabı olduğunu belirtelim ilk önce. Dergi iletişim ekibi, her departmanından kişilere Twitter hesabı almalarını önermiş sanki. Çalışanların yöneticiler vs. 49 kişinin hesabı var. Bu hesaplara şuradan ve şu Twitter listesinden ulaşabilirsiniz.

Bu kadar çok çalışanının Twitter hesabı olursa elbette bir Twitter etkisi sağlayabilirsin. Her yayınladığın haberin etkisi de büyük olur. Her ne kadar beraber çalışan kişiler olsa da Twitter hesabı olan herkes bilir ki Twitter'ın doğası gereği olsa gerek, normal arkadaşlarınızın dışında bir Twitter çevresi geliştiriyor olmanız. Bu da yayılma hızını artırıyor. "Bir dergi bu hesaplara girer mi?"demeyin. Bu kadar büyük bir derginin böylesine hesaplara giriyor olması geleceği ve sosyal medya araçlarının gücünü yakalamaya çalıştığını göstergesidir.

Bir diğer iyi yaptıkları iş ise derginin bölümleri için ayrı ayrı açtıkları Twitter hesapları. 19 farklı Twitter hesabını yönetiyor dergi. Kadın, Sağlık, Yatırım gibi bir çok bölümden oluşuyor dergi.

Örneğin Forbes Woman adlı hesap Twitter ve kadının buluştuğu her haber için ayrı bir Twitter listesi oluşturup bunu hesabına eklemiş. 20 Inspiring Women To Follow On Twitter adlı bir yazı yazıp bu yazının listesini oluşturmuş. Twitter ve kadın yanyana geldiği zaman bu konuyu hemen Twitter listesi olarak düzenleyip yayılmasını kolaylaştırmış oluyor. Bu hesabın derginin diğer hesaplarından çok takip edilmesinin nedeni de bu olsa gerek. Twitter kullanıcılarını sürekli göz önünde bulundurması olsa gerek. Dergi CEO'sundan çok takipçileri var. Steve Forbes'un takipçi sayısı 3 900 civarı iken Forbes Woman hesabının takipçi sayısı 20 binden biraz fazla.

Forbes Twitter hesaplarını Linkedin ile entegre edip kullanıyor olması da fazla görmediği bir şey olduğunu söyleyebilirim. Muhtemelen iş dünyası ile ilgili bir konuya girmiyor oluşumla ile ilgili bir durumda olabilir bu durum.

Son olarak bir derginin yeni medyaya bu kadar iyi hazırlanmış olması, hele ki böylesine geleceğe yönelik tahminlerin sıkça yapan bir derginin böylesine hazırlanmış olması artık insanların sosyal medyayı ciddiye almasının zorunda olduğunun göstergesidir. Bizden böyle bir şey olursa hemen burada yazarım gözden kaçırmamaya çalışıyorum. Kaçırırsam uyarınız :)

Not: Yarın Forbes En Güçlü 100 kadın listesinin Twitter ile olan ilişkilerini yazacağım.

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası