14 Eylül 2010 Salı

Strateji Eksiği



Bu yazıyı yazarken bir yandan da "Ezel dizisinde Kıvanç Tatlıtuğ'un görünmesi ve Twitter'da trend olması etrafında yazılacak blog postlarını ve bu postların aslında hiç bir amacı olmadığını çünkü dizi yapımcılar ve kanal yöneticilerinin elle tutulur bir sosyal medya stratejisi olmadığı ve bu yazılan yazıları ciddiye almayacaklarını" düşüneceğim.

"Çünkü"yü biraz açayım. Sosyal medya stratejisi olmadığını nereden çıkardığımı anlatayım. Bu arada da sosyal medya stratejisi oluşturulurken yapılacak ufak adımları da gözden geçirmiş olayım. Yazdığım her madde sosyal medya stratejisinin olmadığına dair küçük ip uçları olmasını sağlayacak.

*Yapımcı firma olan Ay Yapım sosyal medyada var olma konusunda yavaş. Daha hızlı ve dizi ile ilgili materyalleri yayma konusunda daha aktif olmalı. Dizi ile ilgili her video her görsel yapımcı şirketin ve kanalın elinden çıkmalı.

* Youtube'da resmi kanal açacak kadar işin dışında olmasında(Youtube ülkemizden yasaklı olduğunu bildikleri halde. Evet partner olsun eklenen bölümleri telif hakkı yüzünden silsinler lakin zaten ülkemizden açılmayan bir sitede neden aktif olmaya çalışırsın herkesin ulaşabildiği yerel bir video sitesine gitsen olmaz mı?). 

* Dizilerinin resmi sitelerinden Facebook fan sayfalarına çıkışlar olmamasından. 

* Ezel'in trend olabileceğini gözden kaçırmış olacaklarından ve bu durumdan çıkartabilecekleri büyük yararın farkında olmamalarından.(En basit yarar kanalın sayfasına çekebilecekleri trafik) Yarın  "Twitter'da büyük sürpriz" diye yazıları okursunuz etrafta.  

* Facebook fan sayfalarını acemilerin ve yapım şirketinin dışında olan kişilerin eline bırakmış olmalarından. 

* İnternet sitelerinin tasarımını yıllar öncesinde kalmış olmasından. Tasarımcı olmaya gerek yok sanırım.

* Sitelerinin hiç bir yerinde sosyal medya araçlarında paylaşmayı sağlayan butonlar olmamasından.

* Facebook veya Twitter hesabıyla üye girişi yapamadığından.

* Türkiye'nin en çok izlenen dizisine süper bir viral hazırlamayı es geçtiklerinden. 

Bütün bu ve benzeri yazılar blogkürede okunmayı ve değerlendirilmeyi bekleyecekler. Dizinin seyircisi olmasam da böyle büyük bir değere sahip olduğunu bildiğim bir ürünün adam akıllı bir sosyal medya stratejisi olmaması gerçekten  bir kayıp.
 
Aslında bu yazı New York Fashion Week ve Mtv Video Music ödüllerinden dem vurum bizim burada yapılan işlere nasıl örnek teşkil edeceklerini anlatmaya çalışacaktım neyse yarına kaldı.

Not: Burada yazdıklarım tahmin belki de bütün bu yukarıda yazdıklarımı öngörmüşlerdir ve bilerek böylesine boş bırakmışlardır.

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası