16 Eylül 2010 Perşembe

Stereomood, Flickr ve Fan İletişimi

stereomood - emotional internet radio

Stereomood İtalya merkezli (ben öyle biliyorum) bir internet radyosu kendi deyimleri ile "Emotional Internet Radio". Duygu durumuna ve ya başka şekilde olan durumlarınıza göre oluşturulmuş müzik listeleri ile öne çıkan bir radyo.(Mood dememek için kıvrandığımı fark etmişsinizdir.)

Bu radyodan bir çok internet sitesininin sosyal medyada nasıl aktif olması gerektiğini öğrenebiliriz.(Startuplar için sosyal medya diyeceğim haddime değil.Bir gün benim kendi projem olur o zaman bakarız::). İlk önce hangi sosyal medya araçlarında aktif olmuş ona bakalım.

Stereomood, Facebook, Twitter, Myspace, Friendfeed(İtalyanlar FF'de gayet aktifler) ve Flickr. Bir de blog listeleri var. Bakıldığı zaman bir çok sitede olduğu 4 büyük sosyal ağda aktifler ve hangi şarkılar eklendiyse onları duyuruyorlar burada. Yeni gelen durumları hatırlatıyorlar Aslı dikkat çekilmesi gerek konu blog listeleri ve Flickr.

Stereomood'un tasarımının en büyük öğesi backgroundu kaplayan fotolar. Bu fotoları seçmek için Flickr'de fanları ile oluşturduğu topluluğu kullanıyor. Fotolar genellikle şarkı isimleri ve çalma listeleri ile ilgili olmasına dikkat ediyorlar. Foto seçeceğinin duyurusunu Twitter üzerinden yapıp fanları Flickr hesabına davet ediyor ve önerileri almaya başlıyor. Böylelikle kullanıcıları dikkate aldığını gösteriyor ve onlarla iletişimini bir adım ileri götürüyor. Aynı zamanda bu yaptıkları siteye sadakati ve sahiplenmeyi arttırdığını düşünüyorum.

Diğer bir dikkat çekilecek konusu ise bloglar ile ilişkileri. Bir blog yazarı en çok dikkate alınmayı sever. Steremood ekibi de bu durumu iyi değerlendirip blogları dikkate aldığını gösteriyor. Daha önce hiç bir internet sitesinde dikkatimi çekmeyen bir şey gördüm burada. Sitenin bir blog listesi var.  Sitede olan durumları belirlerken kullandıkları ve trendleri takip ettikleri blogları buradan listelemişler. Çok farklı ve değişik geldi.

Yine güzel bir detay var. Eğer streomood fanı iseniz ve bunu etrafa duyurmak isteseniz bunun için Resources adlı bir sayfa hazırlamışlar. Bu sayfada sitenin yukarıda eklediğim gibi ikonları var olmakta. Bu tarz ufak şeyler sitelerin kullanıcıları ile ilişkilerini olumlu etkiliyor diye tahmin ediyorum en azından benim hoşuma gider.

Ufak tefek hamleler ile sosyal medyada nasıl güzel işler yapılabileceğinin iyi bir örneği Stereomood sitesi bir çok yeni site kurma aşamasında olan girişimciler buradan iyi dersler çıkartabilir benim gibi.

Not : Startup ve Mood kelimelerini kullanmadan bu yazıyı yazmaya çalıştım lakin gerçekten yorucu oldu.

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası