28 Eylül 2010 Salı

Salon İKSV ve Sosyal Medya


Konser veya benzeri kültürel etkinlikleri gerçekleştiği mekanların sosyal medya aktif olması hem iletişim hem de tanıtım için önemlidir. Zaten sosyal medya ne içindir? Gelecek programlardan bahsedilir çıkan sorunlara çözüm aranır bir çok iş gerçekleşebilir.

Bizim buralar da yeni yeni filizleniyor bu oluşum. Daha doğru profesyonel ekiplere yeni yeni emanet ediliyor(En azından benim dikkatimi çekenler böyle). Uzun süredir bu işi hakkıyla yerine getiren Babylon'un (gayet temiz iş yapıyorlar haklarını yememek lazım bunu anlamak için Facebook ve Twitter takipçilerine bakmak yeterli) ardından Salon İKSV'de sosyal medyada hareketlenmeye başlamış. Caz Festivali'nin sosyal medya iletişimi yürüten ekip işin başındaymış.

Neler yapmışlar bir göz atalım.

Facebook ve Twitter hesapları açılmış ve buraları bir iletişim ve çözüm kanalı olarak kullanılıyor. Örneğin Biletix ile sorun yaşayan bir misafirlerinin sorununu çözmüşler. İletişimden kaçmıyor oluşları çok önemli. Sorunları çözmeye çalışmak sosyal medyada pek görülmeyen bir şey. Genellikle bir çok şikayet ve ağır bir sosyal medya bombardımanından sonra sorunlar çözülürken buradan tek bir hamle ile bu sorunu çözmeye çalışılması burada söz etmem için yeter de artar bile.

Twitter'da sık sık yaptıkları retweetler ile takipçilerini izlediklerini hatırlatıyor. Bir kurumu takip ederken, benim onları takip etmemin en önemli nedenlerinden biri de benim isteklerime ve tepkilerime cevap verecekler mi? sorusudur. Yapılan retweetler ile tepkilerin farkındayız havası yaratılmış. Yine sıkça edilmiş teşekkürler ile karşılaşıyoruz bu da çok önemli sosyal medyanın sihirli söz öbeğidir  "Teşekkür Ederiz"

Salon İKSV resmi sitesinde sanırım yakında bir de foto blog başlatacaklar. Hatta bu kısmı blog olarak konumlansa sanki daha iyi olur. Bir çok büyük mekan böyle yapıyor. bildiğim ve gözlemlediğim kadarıyla.

Şimdi iyi şeyler yanında "olsa daha güzel olurdu" diyeceğim şeyler de var.

Salon İKSV Twitter hesabında takip ettiği hesapları listelese güzel olurdu. Örneğin bloggerlar için bir liste ya da sanatçılar için bir liste, diğer takip edilen mekanlar için bir liste olsa takipçilerine yardımcı olmuş olabilirlerdi. Konser sonrası sanatçıları takip etmek isteyenlere bir kolaylık sağlanabilirdi. Türk kullanıcısı liste kullanmasa da bu şekilde farklı bir iş yapılabilirdi, kolaylık sağlanabilirdi.

Diğer bir önemli nokta ise resmi Salon İKSV sitesinden sosyal medya hesaplarına çıkışların olmaması. Yeni bir çalışma olduğundan dolayı bu eksiklik ileride giderilecektir büyük ihtimal. Bana göre onaylı Twitter hesabı açmaktan daha önemli bir hamle.

Son olarak ; birçok kurumun sosyal medyada aktif olması durumu, sosyal medyanın ne kadar değerli olabileceğini ve kullanılabilir olacağını ortaya çıkartıyor. Salon İKSV ekibi de başlangıçta çok başarılı bir iletişim örneği gösteriyor özellikle Twitter hesabında. Yolları açık olsun.

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası