21 Temmuz 2010 Çarşamba

Caz Yeşili: Kavgaya gürültüye boğulmayan iş

Caz Yeşili; İstanbul Caz Festivali için Garanti Bankası'nın sponsorluğuna atıfta bulunarak oluşturduğu bir slogan. Twitter'da aktfi olan birisiyseniz #cazyesili hashtagını görmüşsünüzdür ya da tvde dönen reklamlarını.

İKSV ve Garanti Bankası sessiz sedasız bize sosyal medya ile entegre olmuş bir etkinlik nasıl düzenlenir anlattı. Hatasız bir iş yapmaları belki de onların yaptıkları işin sönük kalması sağladı(Malum burası failland eğer hata yapmazsan ünlü olamazsın iyi işlere prim verilmiyor ne yazık ki).

Etkinlik varmış katılsak mı? başlıklı bir yazı yazmıştım geçen günlerde. Bu yazıda etkinliklerini sosyal medya ile entegre hale getirmek isteyen organizasyon yönetimlerinin dikkat etmeleri gerektiğini düşündüğüm 5 madde sıralamıştım. Şimdi bu liste üzerinden yaptıkları güzel işin aslında bir "case study" olabileceğini gösterelim.

1-Facebook etkinlik sayfasını kusursuza yakın düzenle!

Facebook etkinlik sayfalarını kusursuz bir şekilde kalmadıkları gibi Twitter ve Blogları bu sayfalara entegre hale getirmiş olan  iki güzel tab hazırlamışlar. Hem İKSV'nin düzenlediği Caz Festivali sayfası hem de Caz Yeşili sayfası (Landing Page'e dikkat keşke dün yaptığı listeye koysaydım güzel olmuş). Caz Yeşili sayfasının az takipçisinin olması biraz şansızlık olmuş. Bu durumun cazın Türkiye'de algısıyla alakası olduğunu düşünüyorum.

2- Twitter'da hashtag kullan ! 

Twitter'da insanlar birbirlerini tanımasa bile bazen bir konu altında bu hashtaglar yardımıyla tartışma ve değerlendirme şansı yakalayabiliyorlar. Kolay hatırlanan hashtaglar(#) ve bunun doğru kullanımı etkinlikler içinde geri dönüşleri takip etmek için yararlı bir araç oluyor. Bu festival için oluşturulan #cazyesili hashtagı da kolay hatırda kaldığı ve basitliği ile iyi düşünülmüş bir slogan olduğunu farkettiriyor.

3- İletişimi koparma ! 

 Özellikle İKSV'nin oluşturduğu  İstanbul Caz Fest adlı Twitter hesabı insanlarla sürekli diyalogta kalarak iletişimi koparmadığını gösteriyor. Bütün konu ile ilgili soruları ve övgüleri karşılıksız bırakmamasıyla adeta festivalin çağrı merkezi olarak işini düzgünce yaptı.

4- Blog ilişkileri 101
 
İki iyi blogger ile bir çok kişiye festivalden güzel enstantaneler sunan festival yönetimine ve sosyal medya ilişkileri ile ilgilenen kişilere teşekkür etmek gerekir. Konserlerin esnasında ve hemen ardından hiç bir geleneksel medya unsurunun yetişemeyeceği hızda bize festivali aktarmış oldular. Microblogging hadisesini de aynı bloggerlara bırakarak aslında sosyal medyayı bilenlere işi bırakmanın bu işleri daha kolayca halletmenin bir yolu olacağını göstermiş oldular.
Festival bloggerları Good Morning Songs   ve Ayaklı Etkinlik Takvimi . Caz Yeşili Twitter bu hesap resmi hesaptır.

5- Güncelle !

Festivalin son gününe kadar Twitter ve Blogların güncel kalması "Bu akşam Sepetçiler Kasrı'ndaki Buika konserinde, konsere 15 dakika kala sınırlı sayıda ayakta bileti satılacaktır." gibi ufak tüyoların Twitter hesabından verilmesi aslında organizasyonun sosyal medya araçlarına ne kadar değer verdiğini gösteriyor. Sosyal medyanın en büyük güçlerinden birinin anlık tepkilerin nasıl kullanılabileceğini gösteriyor bu tüyo bize.

Etkinlik ve sosyal medya ilişkisini iyi kurduğu için festivalin sosyal medya ilişkilerini yöneten kişileri tebrik etmek gerekiyor. Bu denli temiz işler çok fazla olmuyor. Sessiz, sakin, kavgaya gürültüye karışmadan yaptıkları için tekrar tebrikler.

Not: Blogspot yine foto eklemede sorun çıkarttı bu aralar sık sık yapıyor bunu :(

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası