4 Temmuz 2010 Pazar

Etkinlik varmış katılsak mı?

Malum yaz ayları düğün sezonu bir çok kişinin Facebook sayfasında etkinlikler köşesinde düğün davetiyeleri duruyordur. Bir de ramazan ayı yazın sonuna eklenince aynı anda 3 düğün davetiyesi olabiliyor. Neyse benim bu  aralar mecburi etkinliğim düğünler olsa da adam akıllı diğer etkinlikler (gerçek etkinlikler) nasıl yönetilir onu anlatmaya çalışacağım aslında daha çok gözüme hoş gelen şeylerden bahsedeceğim. Koskoca şirketlere bu organizasyon şöyle yapılır demeyeceğim. Zaten haddime değil. Neyse konuya dönelim.

Facebook etkinlik sayfasını kusursuza yakın düzenle !
 İnsanların en çok içlerinde var olduğu sosyal ağ Facebook. Bir çok insan iletişiminin büyük bir bölümünü Facebook üzerinden gerçekleştiriyor. Facebook etkinlik sayfası çok basit olsa da dışa verilecek linklerle etkinlik sayfasını zenginleştirmek gerekli. Dışa verilecek linklerin başında kesinlikle etkinliğin sitesi veya blogu ya da etkinliğiniz tipine göre (kongre, konser vs.) etkinlik yönetimi sitelerine verilecek veya bilet satış linkleri olmalı. Etkinlik sayfası yerine fan sayfası kurulabilir bu şekilde de etkinlik güzel bir şekilde yönetilir.

Fan sayfası örneği : Sonisphere 2010 İstanbul 
Etkinlik sayfası örneği : Mashable Social Media Day 

Twitter'da hashtag kullan ! 
 Twitter insanların bazen insanların tartışma yaparken hedeflerini kaybettiği oluyor. Bu kaybolan hedefleri bir odakta toplamak için en önemli özellik Twitter'da eşsiz bir hashtag oluşturabilmektir. Etkinliğe katılan insanları Twitter'da yaptığı yazışmalarda bu hashtagları kullanma konusunda telkin etmek gerekir. Bu hastaglar sayesinden yapacağın eleştirilerde hedefini bulur ve sorunların yetkili kişilere ulaştırılması konusunda büyük yardımı dokunur.
İstanbul 17. Uluslararası Caz Festivali için oluşturulan ve Garanti Bankası'nın sponsorluğuna atıfta bulunan #cazyesili
 Festivalin Resmi sayfası    festivalin resmi Twitter hesabı (Verified değil diye resmi olmayacak diye bir durum yok resmi siteden link verilmişse bana yeter. Verified hesabı statü sembolüne dönüştürülmesi çok mantıklı değil bence.)

Yeni Rakı Bi' Büyük Fest için oluşturulan #bibuyukfest 

Bi' Büyük Fest Resmi Blog 

İletişimi koparma !
 Eğer insanlar senin Twitter ve Facebook hesaplarını takip etmeye başlamışsa oradan çok çabuk geri dönüş almak ister. Etkinlik boyunca sosyal ağ hesapları çağrı merkezi gibi çalışsın. Aksi takdirde hemen homurdanmalar başlar. Sosyal medya şikayet etmeyi sever.

Blog ilişkileri 101
 Blogçular sosyal medya iletişiminizde eliniz ayağınız, gözünüz kulağınız olacaktır. blogçuların en önemli özelliği anlık tepkileri hemen yazıya dönüştürmeleridir. İyiyi kötüyü çok çabuk internette yayar. Her blogçu aynı zamanda iyi bir sosyal medya kullanıcısıdır. Twitter, Facebook ve Friendfeed'te uzun süre geçirirler. Muhtemelen iyi olan şeyleri buralarda da zikrederler. Etkinlik hakkında iyi konuşması ilerleyen günlerde etkinliğin diğer ayaklarına katılım sayısını arttırabilir(Bir tane blogçu ile olmaz tabii olarak :))

Güncelle !
 Eğer sosyal medya araçlarında hesabın varsa sürekli güncel olması gerekir. Gerek etkinlik programını gerekse etkinliğe katılamayanlar için etkinliğin sahne arkasını insanlara sunmak etkinlik için ilgi çekici olacaktır.

Bunlar benim "olsa güzel olur" diye düşündüğüm şeyler hiçbirini yapmaz başka yollarda seçebilirsiniz. Etkinliğin içeriği asıl yolu belirleyeceğini düşünüyorum. İçerik zayıfsa ya da etkinliği düzenleyenlerin çevresi iyi değilse elbette etkinlik sosyal medya tarafından kabullenmez.

Saygılar.
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası