14 Ağustos 2010 Cumartesi

Sosyal medya platformlarını nasıl kullanıyoruz?


Kaynak : Eat Sleep Social ve Şemanın tasarımcısının Flickr Hesabı  : Dikkat görsel ticari olarak kullanılamaz. 

Yukarıda olan şemaya göre ben nasıl kullandığımı yazayım boş geçmeyelim. Şunu da söylemeden etmeyeyim. Her ağ yukarıda sınıflandırılmış şeklinde kullanılmak zorunda değildir.  Örneğin Myspace ; Social Branding kavramının dışında bırakılmış fakat müzik grupları bu şekilde kullanıyor. Traffic Generation için Delicious yazılmamış ben buradan hiçte fena olmayan bir trafik alıyorum. Social Bookmarking için ise ben Twitter'ı social bookmarking için de kullanıyorum.
 
Ben çoğunlukla neyi ne amaçlı kullanıyorum yazayım. Şemada olmayanları da ekleyeyim.
 
Traffic Generation :  Twitter, Delicious,  Facebook, Friendfeed
Social Branding : Linkedin, Xing, Twitter
Social Networking : Facebook, Twitter
Blogging Platforms: Blogger, Typepad
Video Sharing : Dailymotion, Youtube, Vimeo
Image Sharing : Çok az Flickr
Social Bookmarking : Twitter, Digg, Delicious, Friendfeed ve BuzzFeed

Yukarıda sınıflandırmalar kesinlikle tasarımcının tercihidir. Kimse sosyal ağ araçlarının nasıl kullanılacağına karışamaz. Her ağın kimsenin kullanmadığı size özel bir kullanım yöntemi olabilir çok normaldir.

Peki siz nasıl kullanıyorsunuz?

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası