10 Ağustos 2010 Salı

Pislik Sosyal Medya


 Koca koca gazetelerde, koca koca köşe sahibi yazarlara cevap vermek bana düşmez zaten onların geçmişten kalan bir alışkanlıkları vardır "Gazetede ne yazıyorsa doğrudur, ben de gazetede yazıyorum ben de doğruyum". Köşede yazan en doğruysa bir de gidip tvlerde konuşunca kimse dediklerinin doğruluğunu sorgulayamaz. Neyse onlarca yıllık bu düzeni sorgulamak benim neyime.

Serdat Turgut ve Nihal Bengisu Karaca'nın sosyal medyayı konuştuğu programı dinlediniz mi bilmiyorum? Eğer dinlediyseniz yazılanların biliyorsunuz bilmiyorsanız şöyle bir link vereyim. Linkten dinleyebilirsiniz. Serdar Turgut konuşmuş ve geçmişte yaptığı gibi dikkat çekmek için fantastik şeylere bulaşmış. Bir şekilde işi insanların sosyal medya araçları ile seks arayışına getirmiş. İnsanların asosyal yaratıkları dönüşmesini sosyal medyaya bağlamış. Gelmiş işi "chat yapıyorlar"a bağlamış. Keşke "pilarda oynuyorlar" deseymiş konuşmalarının arasında, fıkra olarak anlatırdık etrafta.

Sosyal medya araçları insanların kişisel kullanımları için oluşturulmuş araçlardır. Bunların nasıl kullanılacağına kimsenin karışamayacağı araçlardır(Twitter'da olan düşünce özgürlüğü hiç bir gazetede olacağını sanmıyorum hatta bir adım daha ileri gideyim "inanmıyorum"). Öyleyse insanlar bu araçları "seks arayışları" için kullanmalarına kim karışabilir ki. Bir gazete köşesinde yazarak, kadın tavlayabileceğini ilan eden yazarların yaşadığı bir ülkede hele ki. Hatta Rojin olayını hatırlayın.(kimin nerede ne aradığı ortaya çıksın) Böylesine iletişim kavramına yeni bir boyut getiren ve yansız bilgiye ulaşımı kolaylaştıran bir araçlar bütününü "sex arayışı ile yaygınlaştı" gibi bir düşünceye bağlamak ancak böyle güzel insanlara yakışan bir hikmettir. Asıl yararlarını ikinci plana atmaya çalışmak nasıl bir aklın ürünüdür anlamış değilim.

Sosyal medya faciaya dönüşmesine çok var daha merak etmeyin, siz içinde olduğunuz faciaya bir göz atın isterseniz, bulaşmayın sosyal medyaya "he oldu mu güzelim paşa paşa kardeşlerinle oyna bakalım"

Bir de bu arkadaşların yazdığı gazeteler ipad uygulaması çıkarmış varsın holografik anlatım getirsinler lakin neyi okuyacağız. Nedense hep aynı kurum sosyal medya araçlarına yaklaşımı farklı olan kişiler çıkartıyor. Fatih Altaylı vs. Ekşi ve "Wikipedia Kapansın" diyen bir Murat Bardakçı. Murat Bardakçı'nın durumu için Twhaber'de şöyle bir şey yazmıştım.

Dinamiğine hakim olmadığım konularda ben nasıl konuşmuyorsam sadece Twitter hesabı açıp sosyal medyayı yuttuğunu sanmak baştan ayağa iş bilmezliktir Her Twitter hesabı olanı da sosyal medya hakkında tvde konuşmaya çıkartmayın gözünüzü seveyim.

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası