11 Ağustos 2010 Çarşamba
ING Bank sosyal medyaya ısınıyor
Klişe başlıklar atamayı sevdiğimi söylemiştim daha önceleri. Bu başlıkta öyle başlıklardan. ING Bank'ın sosyal medya hamlelerinden bahsedelim biraz.
Bir süre önce ING bir blog(ING blog) açarak sosyal medyaya ısınmaya başladı. Blog 23 temmuzdan bu yana yayında. İlk bakışta belli bir yayınlama frekansına ulaşmışlar. Oluşturulan içerikler, bir kurumsal blogtan beklenilecek düzeyde resmi bir ağızla yazılmış olan ürünlerini tanıtma odaklı yazılar ve kişisel ve gezi bloglarında görmeye alışık olduğumuz şekilde oluşturulmuş olarak ikiye ayırabiliriz. Şu yorumu yapmak doğru olur sanırım bu durum için; bankaların kurumsal sıkıcılığı direkt alıp bloga entegre edilmemiş, daha çok banka kişiselleştirerek blog devam ettirilecek gibi görünüyor(ING bank sizden biri :). Kurumların kişi olarak düşünülmesi yapılan bir olay lakin dikkat edilecek bir şey var bu hususta üslup zaten pazarlama iletişim departmanları bu konuyu da düşünmüşlerdir.
Bu tip banka blogları kariyerinde bankacılık düşünen kişiler için müthiş bir referans noktası olabilir. Bu bloglarda bankaların işleyişi, çalışanların sosyal hayatı ve bankanın gelecek planlarını takip edebilir ve kariyer planlarınızda banka bloglarından destek alınabilir. ING banktan örnek verecek olursak, MTV'te de yayınlanan Praktica adlı bankacılık odaklı ve üniversite öğrencilerine yönelik yarışmanın detayları anlatılmış ve bir daha ki sene yapılacak olan yarışmadan bahsedilmiş gözden kaçırmamak lazım.
ING sadece blog olarak sosyal medyaya giriş yapmamış güzel bir landing page sahip Facebook sayfası ve Twitter hesapları var. Twitter hesapları TTNet ve Cnbc-e gibi şimdilik bir müşteri ilişkileri noktası gibi görünmüyor lakin kullanıcı ve takipçi sayısı ile bu durum bir adım müşteri ilişkileri noktasına dönüştürülebilir.
Facebook sayfalarından bahsetmek gerekirse açılışta bizi karşılayan landing page başarılı ve ilk etapta bize bankanın kendini göstermek istediği nokta olana mortgage konusuna odaklı olmuş. Göründüğü kadarıyla Facebook fanları daha çok çalışanları. Yine yeni başlandığı için ve bir kampanya ile bu işe girişilmediğinden dolayı bu sayının düşük olması normal, bir iki pazarlama blogunda yapılan iş fark edilirse yine fan sayısının artması ihtimali yüksek.
Dikkat çekici diğer bir nokta ise Friendfeed ağında aktif olmamaları. Geçmişte bir kaç ajansın artık Friendfeed'e yönelik iş yapmayacağından bahsedilmişti. Bankalar gibi kurumsal kimlikleri çok önde olan şirketler için Friendfeed zaten doğru bir ağ olamayabiliyor. Çok fazla gerginliğin yaşandığı bu ortama girmek istemeyen kişilerin anlaşılması gerekli.
Zaten reklamlarında kullandıkları "Bir Kadın Bir Erkek" adlı dizi karakterlerini de sadece internetten izlenebilen bir seri ile duyursalar bu sosyal medya hareketleri daha da güzel olabilirdi. (Tamam ben de biliyorum maliyetli olur ama bu tarz bir şey iyi ses getirirdi. "ING'den sosyal medyaya özel dizi" gibi bir şey. Tamam tamam çok maliyetli olur anladık:)
Saygılar.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder