Bilindiği gibi futbol turnuvaları sponsorların eşliğinde şölene döner. Normal olarak sponsorlar da bu işi babalarının hayrına olsun diye yapmazlar. Global markalar güvenilirliliği artırmak ve Dünya Kupası ile ilintili kampanyalar düzenlemek için daha küçük markalar ise global bilinirliğini artırmak için bu organizasyona dahil olurlar. Ben çok derine inmeden ufak bir yorum yazdım. Tabii futbol ekonomisi üzerine ufak bir Google araması yaparsanız aslında benim yorumlarımın ne kadar yüzeysel kaldığını anlarsınız. Bu arada Dünya Kupası sponsorları için buraya tıklayınız.
Bu kupada önce yapılan turnuvalarda fazla adını duymadığımız bir şirket var Mahindra Satyam. Bu şirket Mahindra Group'un IT şirketi. Şimdi Mahindra Group ne ola ki diyeceksiniz bu sorunun cevabı için sizi wikipedia'ya yönlendireceğim. Mahindra Group Wiki Sayfası. Dikkatli gözler Türkiye'de satılan Pick Up'larını görmüşlerdir. Anlayacağınız bir çok iş ile meşguller.
Mahindra Group en önemli yöneticilerinden birisi(Vice Chairman and Managing Director, Mahindra Group) aynı zamanda bir Twitter kullanıcısı Anand Mahindra. Bu hesabın oldukça fazla takipçisi var bu hesap bir nevi halka ilişkiler departmanı gibi çalışıyor gibi bile söylenebilir.(Bence sosyal medyanın kullanımın şirketlerin en çok önem vermesi gereken nokta halkla ilişkiler noktasıdır).
Peki sosyal medya bu şirketin Dünya Kupası reklamlarını görmesi durumunda nasıl bir tepki verdi. Bunun için Anand Mahindra'nın Twitter hesabını biraz inceldim.Görünen o ki bu durum şirketin sosyal medya büyümesini daha da hızlandırmış. Zaten yüksel bir grafiğe sahip olan hesabın takipçileri hakkında biraz daha derin bir analiz yapalım.
Dünya Kupası başlayana kadar ortalama günlük 200-210 civarı takipçi edinen hesap Dünya Kupası'nın başlamasıyla bu sayıyı ortalama 360 civarına çıkmış. Dünya Kupasını başladığı günlerde ise bu sayı 410 çıkmış. Bu durum ilerleyen günlerde de değişmedi.
Bir günde 533 takipçi ile son bir ayın tepe noktasına çıktı dün.
Görüldüğü gibi sosyal medya Dünya Kupası'nda olan reklamlara tepkisiz kalmamış. Doğru etkinliklerle sosyal medya harmanlandığı zaman geri dönüşlerin sayısı daha da büyük sayılara ulaşabilir. Maçlar heyecanlı hale geldikçe daha bol gollü maçlar gördükçe bu grafikler enteresan hal alabilir. Kim bilir belki kupa bitene kadar Anaand Mahindra'nın hesabı 80 bin civarı takipçiye ulaşabilir.
Grafikleri Twittercounter aracından aldım.
Bu arada şirketin resmi Twitter hesabı burada Mahindra Satyam Şirket sosyal medya araçlarından aktif başta verdiğim linklerden şirketin Youtube ve Slideshare hesaplarına dahi ulaşabilirsiniz.
Grafiklerde olan dağınıklık için özür dilerim.
Saygılar.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder