15 Haziran 2010 Salı

Ben olsam ...

Şimdi sen kimsin diye sorarsanız tabii olarak hiç kimseyim ama burası benim blogum değil mi istediğim gibi ahkamımı keserim :) (böylede sinirliyimdir) Uzman değilim bu iş böyle olsa benim hoşuma giderdi çevresinde dolaşıp yazmaya çalışacağım.
 
Neyse bir çok Tv kanalı sosyal medya araçlarını kullanıp izleyicileri ile iletişim kuruyorlar. Aynı zaman yayın tarihlerini yeni programlarını tanıtıyor. Burada yabancı örneklerin de vererek bir sürü yazdım. Fakat benim bu işi nasıl yapacağımı hiç anlatmadım. Ben olsaydım ne yapardım?

1- Sosyal medyada olmaya karar verdiğimize göre bizimle insanlar hangi sosyal medya araçlarında diyalog kurmak istiyor insanlar onu belirlemeliyiz. Yani hangi sosyal medyada daha aktif olacağız? (Facebook Twitter veya blog) Aktif olacağımızda kullanacağımız dili bu arada belirlememiz gerekli samimi veya resmi.

2- Benim şahsi kanaatim tv kanalını sosyal medyaya entegre etmek istiyorsak eğer temel sayfayı blog üzerine kurmalıyız. Bu blogu kurar iken sitenin resmi duruşundan uzaklaşıp kişisel bir tavır takınmalıyız. Tabii bu arada bir kanalın blog açtığı çevreye duyurmalıyız ki insanlar takip etsin ve geri dönüş alabilelim. Burada ajansların yayılım gücüne başvurmak gerekebilir. Bu işi yaparken bir çok departman ile bir arada çalışmak gerektiğini unutmamak gerekli.

3- Sosyal medya araçlarında hesap açma işlemlerini tamamladıktan sonra. Bu hesapları blogumuzla entegre hale getirmeliyiz. Twitter ve Facebook'a bağladığımız blog yazılarına gelen tepkileri ölçüp gelecekte üreteceğimiz içeriklerin tarzını belirlemeliyiz.

4- Diğer bir çok blog ile iletişim halinde bulunmalıyız gerekirse promosyon göndermeliyiz. Kimse size sosyal medyanın bedava olacağını söylemedi :) Mümkün olduğunca konumuzla alakalı bloglarla iletişimde olamalıyız ki gerektiğinde ya da nezaketen konuk yazar olarak o bloggerları kendi blogumuza davet edelim.

5- Bu yapılanların bir aylık bir iş olduğunu düşmeyin. Sosyal medya iletişimi uzun zamanlı yapılması gereklidir. Sosyal medyada yapılan işler uzun soluklu olursa daha net sonuçlar alınabilir.

6- Bloga içerik üretirken insanların neyi merak ettiğini iyi analiz edip bir çok soruyu blog yoluyla cevaplamalıyız. Takipçilerimizi biz de takip etmeliyiz kısaca. Analiz ayağında ücretli yazılımları kullanmak gerekli olabilir. Elle yapılan aramalarda sonuç getirse de ay veya herhangi bir süre sonu yapılan işin verimliliğini ölçmek için bu yazılımların büyük faydası görülür.

Neyse bu yazdıklarım temel konular her maddenin kendi içinde bir çok ayağı daha var ben kısaca özetlemek istedim. yapılan işlere de bakarak aklımdan geçenleri yazdım.

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası