14 Haziran 2010 Pazartesi

Twitter'da şirketin biri beni takip ediyor !

Twitter'da herkesi olduğu gibi beni de şirketler takip ediyor. Birinin takipçi listesine dalıyorlar sıradan beni de takip etmeye başlıyorlar. Beni neden takip ediyorlar ben onları neden takip edeyim bunun hakkında zerre kadar bir fikirim olmuyor genelde.

Şirketlerin Twitter'da var olmalarının iki nedeni var. Birincisi: Her zaman ki müşterileriyle ilişkide olmak. İkincisi eni müşterileri ikna etmek. Birincisi için girilmesi müşteri ilişkileri yönetimi konusunu çağrı merkezlerinden veya başka araçlardan, sosyal medya gibi nispeten daha ucuz araçlara kaydırmak için yapılan bir hareket. Fakat ikinci ayak biraz sorunlu açıklamak lazım; bir şirketin beni takip etmesi beni pek ilgilendirmez çünkü beni takip etti diye onu takip edemem ve durup dururken diyaloga giremem marka ile. Yeni müşteri kazanmak için Twitter zor bir mecra bunun için bloglar daha etkili olabilir bunu izleyici gözüyle söylüyorum ben uzman değilim ama herhangi bir Twitter kullanıcısını kazanmaktansa blog yazarını kazanmak daha verimli olacaktır.

Böyle şirketler beni takip etmeye başladığında aklıma şunlar geliyor.

* Ahaaa yine şirketin biri promosyon yapıp bir şeyler dağıtacak. Bakalım konser bileti mi verecek yine?

* Bak şimdi ilk bir kaç gün takip edecek sonra kaçıp gidecek küsecek takip etmeyince. 

* Yine dalmışlar birinin listesine beni de aradan seçmişler ne yapacak beni. 

* Yahu bunların müşterisi değil hatta sevmem de neden takip ediyor? Hadi takip ettin de niye iletişime geçmiyorsun kuru kuru tweet yazmak olmaz. Amaç yeni müşteri kazanmaksa bu iş böyle olmaz. 

*Bak herkes burada diye açmışlar hesabı ne tweet var ne bir şey ben ne bileyim resmi hesap mısın sen? 

* Abi bu sektör profesyonellerini takip etmeninde kötü yanı bu yine saçma sapan bir marka beni önemli biri sandı oldu mu? 

* Yahu bak bir biyografimde ne yazıyor? Ben baskı balatayı(ürün temsilidir) ne yapayayım ne anlarım baskı balatadan?

Tabii bunların bazıları sinirle söylenmiş olsa da tamamı başıma gelmiştir. Şirketleri Twitter'da var olmaya karar vermeden önce bir stratejiye sahip olmaları gerekli. Neden burada olmalıyım sorusunu cevabını verip bundan tatmin olabiliyorlarsa bu bu mecrada var olmalılar. Herkes burada biz de gelelim diye bilgisayarcı çocuğu veya stajyeri bu hesapların başına oturtursanız kolay gelsin.

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası