17 Mayıs 2010 Pazartesi

MTV'den bir şeyler öğrenmek zor olmasa gerek




Bunu yazdığım sırada Kral Tv'nin geleneksel Video Müzik ödülleri dağıtılıyor. Muhtemel bir çok ünlü şahıs orada olacak ödülleri alacak falan filan. Ödül törenin organizasyonu beni ilgilendirmez zaten hakim olmadığım konularda konuşmamayı tercih ediyorum. Fakat sosyal medya araçlarının kullanılmasında biraz ahkam keseceğim. En azından "iyisi nasıl olur bizimkiler nasıl"  gibisinden bir şeyler anlatmaya ve anlamaya çalışacağım.

Müzik televizyonu denildiği zaman Türkiye'de akla ilk önce Kral Tv gelir , dünyada MTV gelir. Her ne kadar MTV Türkiye açılmış olsa da Kral Tv ilk olmasının ve hedef kitlesini farklı konumlandırmasından dolayı bilinirliği genele bakıldığında daha yüksek olabilir. Neyse araştırma şirketlerinin işine de el atmayalım  birilerini kızdırmak gibi bir niyetim yok.

Peki Kral Tv bu bilinirliğini sosyal medya araçlarına taşıyabilmiş mi? Bilindiği gibi bir şirketin hayran sayfasını hayranlardan önce şirket tarafından açılması gerekir en azından Facebook soruyor bu sayfayı açma konusunda yetkili siz misin? Peki Kral Tv ne yapmış  Facebook'ta varlar ama bir topluluk sayfası ile. Birisi bir şey biliyor ama emin değilim diye düşündüm , en azından müzik televizyonu kavramını dünyaya tanıtan MTV'nin bir hayran sayfasına sahip olduğunu görünce. Aslında Grup sayfası fena değil güncel ve hareketli(yorumlar geliyor) ama bilindiği gibi hayran sayfaların(fan page) grup sayfalarına göre daha kullanışlı. Onu ilerleyen günlerde anlatabilirim.

Ödül töreninden buraya geldiğimize göre ödül töreni için ne yapılmış onu görelim. Grup sayfasında aday videolar var. Bunlar verilmiş, Vimeo'ya yüklenmişler o da güzel. MTV ile karşılaştırarak gidersek ne yazık ki grup sayfasında bir çok eksikler var tartışmalar sekmesi yok o yok bu yok şu yok yok bir sürü şey yok. Böyle bilinirliği yüksek bir markanın sosyal ağları böyle kullanması kusura bakmasın kimse "berbat bir şey". Kanal el değiştirip Ntv ailesine geçince farklı bir şeyler yapılabilir diye düşünmüştüm fakat ne yazık ki olmamış. Malum Cnbce ve E2 sosyal ağları gayet iyi kullanıyor.

Twitter'da yoklar fakat bu gün olmamaları iyi olmuş belki şu an olan eleştirileri yönetemeyip çok acayip bir sosyal medya krizine yol açabilirlerdi. (Aslında düşündüm de olsalar iyi olurmuş bana yazacak bir şey çıkardı :) ).

Peki ne yapsalardı diye soracaklara diyeceklerim şunlar olacak ;

* Sosyal medya kavramını kullanmaya pek aşina olmadığımıza göre bu işi icat eden adamlar ne yapmış onları bir incelemeliyiz. Bknz : MTV Facebook , MTV Twitter , MTV Resmi site

 * Sosyal ağlar artık herkesin olduğu bir mecra bu yüzden hedef kitle geyiğine girmeden özellikle entertainment sektöründen olan  herkes burada olmalı artık bu durum bir zorunluluk. (Onlarca Tv kanalı veya başka kuruluş sayabilirim buradan size)

* Eğer işi bilen kişi elinizde bulunmuyorsa ajansları kullanın. Bu işi bilgisayar bilen stajyerlere bırakılmayacak kadar önemli bir şey. (10. kez Nestle örneği ve Dondurmacılar örneği)

* Devir Buzz devri her ne kadar sosyal medya direkt geleneksel medyayı etkileyemiyorsa bile hedef kitlesi sosyal medyayı çok fazla kullanan kişiler ile örtüşüyorsa bir şekilde bu topluluğu kullanmanız lazım. (Betty White, Facebook ve Snl , Islak Bergen ve Beyaz Şov)

Bugünlük yazacaklarım bu kadar. Uzman olmadığımı 1000. kez belirtirim ve bu yazıyı da burada bitiririm.

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası