1 Mart 2010 Pazartesi

Friendfeed alternatifleri

Siteleri tek tek anlatmayacağım ama friendfeed'e yakın işler yapan siteleri listeleyeceğim. Friendfeed bir gece kapalı kalınca herkes gibi ben de alternatif servislere de yönelmeye karar verdim. Friendfeed'in akıbetinin ne olacağı belli olmaz. Tabi friendfeed içinde olan bilgi birikimide başka yerde olmaz ama yine de alternatiflerin elimizin altında olmasında yarar var.

* Cliqset : Yahoo ve google gibi popüler servisler ile giriş yapılabilmesi ile önemli bir avantajı var. Halen çok popüler değil ama friendfeed ile aynı işler yapabilmesi ile ciddi bir alternatif.

* Nsyght : Avantajı Türkçe olması ve Türklerin geliştiren ekibin için olması. hemen hemen cliqset ile aynı işi yapan site. Türkçe olmasının avantajı le benim için ciddi bir alternatif. Video , ses , haber , foto , tartışmalar gibi filtreleme seçenekleri ile feedlerimizin çöpe dönme ihtimalini en aza indirebiliyoruz.

* whispurr : İçinde yine Türklerin olduğu bir ekiple ve twitter'ın tasarım mantığına yakın şekilde tasarlanan site. twitter'da olan 140 karakter burada 300'e çıkıyor. Alternatif olmasını isterim ama twitter'a alışan insanlara burayı göstermek lazım ilk önce.

* Google Buzz : Link bile vermeden yorum bile yapmadan geçeceğim friendfeed'te olan teknik arıza sonucunda insanların hemen kaçıp geldiği servis oldu kendisi. Ben hala ısınamadım kendisine bakalım ne olacak?

* Digg : Geçen günlerde söyledim yine söylüyorum Türk kullanıcı sayısı fazla olsa friendfeed'in yüzüne bile bakmayacağım. Herkes biliyordur digg'i. Tek dez avantajı digg'e özel içerik oluşturamamak yani sadece digg kullanıcılarının göreceği içerikler. Aslında digg'in işleyişini haber sitelerinin yorumcuları(kullanıcı) çok sevebilirdi.

* Favit : Aslında burada yazmayacaktım Türkçe olduğunu bilmiyordum. Türkçe olduğunu öğrendikten sonra yazılması gerektiğini düşündüm. Sloganı gayet açıklayıcı aslında Stream & Share. Rss reader olarakta kullanılabiliyor.

İlk olarak akıma gelenler bu siteler daha sonra başka alternatifler doğarsa veya gözüme onlar hakkında da bir şeyler yazarım.

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası