30 Ocak 2010 Cumartesi

İşe yarar birşey yaptım

İşe yarar birşey yaptım ve Etohum 2010 kapsamında bugün 15 internet girişiminin açıklamasını internet üzerinden izledim. Tabi öncesinde Ziya Boyacıgiller (Airties ve Maxim kurucu ortağı) ve Mevlüt Dinç (Sobee kurucusu) sunumlarını izledim. Arada Biletix'in kurucularının sunumunu izleyemdim ne yazık ki yemek saatime denk geldi. Neyse benim burada açıklanan 15 girişimden bir kaçı gözüme çarptı. Gözüme çarpmasının nedeni bu girişimlerin burada sosyal medya ve ağlar üzerine yazdığımdan dolayı sosyal ağlar üzerine olanlar olması idi. (ne biçim cümle bu yahu)

Diğer bütün girişimler inşallah değerlerini bulurlar boşa uğraşmış olmazlar bütün çalışmalar emek harcanmış çalışmalar. Zaten ne tutar ne tutmaz konusunda diyecek bir şey bilmiyorum. Sadece hoşuma gidenleri yazdım burada.

Neyse benim gözüme ilk çarpan Anneysen.com oldu. Böyle bir ağ oluşumu yoktu Türkiye'de bunu doldurmuş oldular 40 aday arasında benzer bir girişim daha vardı girişimciler burada olan ihtiyacı görmüş olmalılar ki bu konuda iki aday vardı. Anneysen.com seçildi şuan site açık olduğu için içeriğini burada yazmayacağım kısaca şöyle diyebiliriz annelerin sosyal ağı. Hakkında sayfasına burada.

yollayolla.com ; bir şeyi merak ediyorsanız ve onu almadan önce bir denemek istiyorsanız işte yolla yolla bu işe yarıyor. yollayolla.com a girip istediğiniz ürünü kiralıyorsunuz. Bir çok kişinin merakını gidermesini sağlayacak bir site kendisi. İşleyişine dair bir not ; üyelik sisteminin bir sınıflandırması ve buna göre bir fiyatlandırması olacak. Her üye her istediğini kiralayamayacak üyelik büyüklüğüne göre ürün büyüklüğü olacak.

tvdegordum.com ; dizi seyrediyor ,dizilerde insanların giydiği kıyafetleri merak ediyorsanız bunları nasıl satın alacağınızı düşünüyorsanız işte tvdegordum bu işe yarıyor. Dizide görüp burada merakınızı gidereceksiniz. Şu an opera'da sorun çıkarsada ileride bu sorunları aşıp verimli bir iş yapcaklarına inanıyorum. İleride sosyal bir ağ olma planları olduğundan da bahs edildi bugün.

ofansif.com ; futbol taraftarlarının bir araya gelip kendi gruplarını kurduğu bir sosyal ağ. Zaten bir süredir yayında olan ve belli bir kullanıcı kitlesi olan site. Futbol üzerine paylaşımlarda bulunabilecek hareketli bir site bir çok futbol haberine de yer veriyorlar.

grupanya.com ; bir etkinlik düzenleyeceksin ama yeterli sayıda kişi toplayamıyorsun ve o etkinlik olamıyor. İşte burada grupanya devreye giriyor o kişileri toplamana yardım ediyor. Belli bir sayıya ulaşan etkinliklere indir yapılmasını sağlıyor. Misal paintball oynayacaksın yeterli sayıya ulaşmıyorsun grupanya işinizi görüyor.

Bu girişimler benim en çok ilgimi çekti. Anlaşılmasın ki diğer girişimler bir işe yaramaz kesinlikler çok teknik gerektiren emek gerektiren girişimler var orada boğaz harbi olsun karniyarık olsun roodbox olsun onlarında kendine göre alıcısı vardır. Hatta karnıyarık.com un herkes tarafından kullanılacağını düşünüyorum sadece sosyal medya konusunda yazıyorsam burada daha sosyal medya kavramına yakın işleri bulunmasını tercih ettim.

Etohum demişsem Burak Büyükdemir ismini anmadan olmaz. Her etohumcu çıktığında teşekkür ettiği kişiyi burada anayım Etohum'un bu pozisyona gelmesi için en önemli kişi olduğunu herkes biliyor daha çok şey öğrenmeniz ve diger bilgilerin hepsini almanız için etohum sitesine sizi yönlendireyim. Etohum tvye uğramadan etmeyin. Etohumu izledikten sonra girişesim geldi bir işlere neyse girişimci olacak kadar çalışkan olamadım hiç .

Saygılar.


2 yorum:

  1. Sana katılmakla birlikte ben roodbox'ı çok beğendim. Bence ilk yatırımcıyı onlar bulur. Çünkü bir çok web sitesinin gelir modeli yok. Reklam gelir modelli çalışanlar ise sürünüyorlar desem yeridir çünkü hiç kimse izlemiyor. Ama ben şahsen roodbox olsa bir reklamı izlerim çünkü o reklamdaki ürünü kazanma şansım var.

    YanıtlaSil
  2. Gelir modeli konusunda en belirgin yola sahip olan roodbox olarak görünüyor dediğiniz gibi. Diğer bir çok girişimin muhtemelen büyük şirketler tarafından himaye altına alınma ihtimali var. Reklam ile para kazanmak çok zor.
    Muhtemelen diğer bir çok sitede kullanıcısına birşeyler(site içeriği ile ilgili olarak) kazandıracak işler yapacak.
    Aslında tvdegordum.com sadece gordukleri şeylerin yerlerini gösterirse (öyle olmayacağını düşünüyor ve e ticaret sitesine dönüşeceğini düşünüyorum hatta kendilerini öyle konumlandırdıklarını tahmin ediyorum) takılıp kalırlar. Reklamdan gelen gelire güven olmaz bu memlekette :)
    Saygılar. Yorumunuz için teşekkürler.

    YanıtlaSil

Facebook Sayfası