30 Kasım 2009 Pazartesi

Blogger's Choice Awards 09

Yine bir yarışma haberi daha. Bu sefer friendfeed'te gördüm. Link veren herkese puanı bastım ffde. Ama puan verirken sistemin saçmalığını gördüm. Herkese sınırsız puan hakkı vermiş sistem. Puanlamaya başladıktan sonra 41 türkçe blogu puanladım. Önceki yazılarımda anketlerle ilgili bir şey yazmıştım. Aynen o anketlerde olduğu gibi bende Türk bloggerlara puanı bastım. Hatta puan verdiğim blogların bir çoğunu önceden görmüş olsam bile bir kaçınıda hiç görmeden puanladım. Sırf sistemin saçma işleyişini delmek için yaptım eğer bağlantısı güçlü olan bir futbol blogu bu yarışmayı farkederse o zaman yabancı dilde bloglarda muhtemel birinci belli olur.

Keşke herkese sınırsız oylama hakkı vermeselerdi. Herkese belli bir puan vererek , bu puanı dağıtarak on blog seçseydik. En beğendiğimize 10 puan , ondan sonra her verdiğimiz oy azlarak puanlanmış olsaydı. Bu ilk 10 puan bittikten sonra ise 25 tanede 1 puanlık oyu istediğimiz gibi kullansaydık. Tabi bu 10 puandan düşmeli sitem her kategori için ayrı olmalı yoksa bir çok kategoriye oy gitmeyebilir. Hatta 25 blogu oylamayan kişininde oyları geçersiz olsaydı hem yarışma daha ciddi bir hal alırdı hemde suistimal ihtimali daha azalırdı. Gidip sizde benim gibi yarışmayı suistimal edesiniz diye linkide aşağıya veriyorum.

Not1: Programcı arkadaşlardan özür diliyorum ben programcılıktan pek anlamam. Eğer yazdığım sistem zor bir sistem ise özür dilerim. Çünkü eğer zor ise büyük ihtimal biliyorsan sen yap diyen olur onlarada saygı duyarım.

Not2: Ahmet Hakan twitterdan ayrılmış.Yani geçmişte verdiğim linkler öldü. İlla bir gazeteci istiyorsanız Oray Eğin halen twitterda.

Blogger's choice awards 09 burada

Oray Eğin twitter burada

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası