8 Nisan 2011 Cuma

Gençler iyidir

Her büyük markanın bir de gençlere yönelik bir ürünü vardır hep. Otomobilciler kompakt sınıf araçları genç arabası diye sunarlar, bankalar bol taksitli, düşük limitli, sosyal imkanlı kredi kartlarını genç kartı olarak sunar, gsmciler bol mesajlı, bol internetli tariflerini "gençler naber?" diye sunarlar. Bu işlerin sosyal medyaya yansıması da her zaman şenlikli olur. Açılan sayfalar ciddi yarışmalar yaparlar günümüzün hediye birimi olan iPad dağıtmayı es geçmezler. İşte bu markaların ve hamleleri üzerinde bir kaç küçük notu burada sıralamaya çalışacağım.

* Bu markalar genellikle gençlere yaklaşırken "Gençler artık sizin de sesiniz duyulsun" cümlesini kullanırlar. Hani bir çok kişinin karşı cinsle diyalog kurmaya çalıştığı zaman kullandığı standart cümlelerde olduğu gibi. Turkcell'in yaptığı bumubumu? ve Yapıkredi Play'in yaptığı Sahne Senin yarışması gibi. Çoğunlukla da başarılı olurlar ülkemizin yegane başarı kriteri fan sayılarına bakıldığına göre. Play biraz geride olsa da böyle giderse 100 binlik bir sayfa daha olacak.

* "Başka markalar sizi anlamıyor biz sizi anlıyoruz" Bu bütün markaların iddiası neredeyse bu. Eğer gerçekten gençleri anlıyorlarsa "Neden hala fan sayfalarına insan toplamak için bir şeyler dağıtmak zorunda kalıyorlar?" sorusunu sormadan edemiyorum. Arada anlaşılamayan bir şeyler var demek ki. Diyalog önemlidir dikkat.

* Gençler videoları sever. Evet doğrudur. Severiz, paylaşırız, yorum yaparız hatta kendileri çeker ve yükler. Ama paylaşılan videoları markayla ilişkilendirmedikten sonra genç videoda olan kediyi, adamı, kadını beğenir. Seni veya markayı değil. Bir de insanlar uzun videoları izlemez unutmadan söyleyeyim.  Linkten videoları inceleyiniz.

* Gençler kurumsal bir şirkete kapağı atmak için yırtınır sonra kurumsallığa söver. Kısaca kurumsal duruşlar o kadar iyi karşılanmaz eleştirilir, özellikle gençlik sayfalarında. Gençlik sayfalarının başında web kültürüne hakim birilerinin olması gerekir. Birisi "şukunu verdim" dediği zaman bunun argo olmadığını anlamalı ya da "dikkat dedeler" dediği zaman espriye dahil olmalı. İncinin yaptıkları doğrudur veya değildir demiyorum "bunlar artık web kültürün parçalarıdır" diyorum.

Son olarak eğer gençler markayı severse alır götürür duvar moderasyonundan, içerik takvimine kadar her türlü işin ağırlığı üstlenirler. Gençler işte bu yüzden iyidir. Sosyal medyanın gücü gençlerdedir (Türkiye'den Facebook'ta olan 18-26 yaş arası üye sayısı 15 milyon) Gençlere yönelik bir çok kampanya daha yapacaklar bir çok yeni ıvır zıvır ile karşılaşacağız. Bakalım ne olacak?

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası