3 Şubat 2011 Perşembe

Sakız çiğnerken topluluk yönetebilir misin?

Bir çok marka sosyal medyada var olmaya çalışıyor uzun zamandan beri. Herkes bir şekilde bu yeni şeyi kullanmaya çalışıyor. Sosyal medyayı kullandıklarını göstermek için de bir çok yöntem deniyor. bazen Facebook ve Google reklamlarını bazen de geleneksel mecraları kullanıyorlar. Geleneksel medya ile sosyal medyayı birleştirmeye yeni yeni başlayan markalar. Daha önce tarafı seçip öyle hareket eden marklar ya geleneksel ya da sosyal medyayı seçiyorlardı. Şimdi ise bu iki yolu birleştirmeye çalışıyorlar. Bu tarz birleşmelerin ilk sinyalleri ilk olarak tv reklamlarında Facebook fan sayfalarının adreslerini vermeleriyle başlıyor. Bunu yapan markalar çok fazla olmadığından dolayı yapan markaları burada yazmayı tercih ediyorum. Bu sefer bunu yapan marka First markası.(First Sakız işte)

First Sakız Facebook'ta açtıkları fan sayfasını hemen tvde dönen reklamlarının altına iliştirmiş ve böylelikle sosyal medya aktivitelerini resmileştirmişler.(resmi web sitelerinde "bizim fan sayfamız budur" diye bir şey bulamayınca bu cümleyi kurdum adamlar fan sayfalarını böylece göstermişler en garantili olarak :-) Kısaca sayfaları hakkında gözüme takılan şeyleri yazayım.

*Sayfalarında ilk olarak gözüme çarpan fanların sorduğu sorulara hemen cevap veren bir marka olması. Kim marka ile ilgili bir soru sormuşsa eğer hemen cevabını vermişler. Bu çok önemli bir nokta, bir çok marka sayfalarında bu uygulamayı yapmıyor veya tercih etmiyor. Oysa fan sayfaları iletişim noktalarında birisidir ve buradan insanlar markaya ulaşmak ister. Eğer sadece tanıtım amaçlı var olmak gibi bir amaç var ise ortada, ne yazık ki bu durum sosyal medyanın temel ayaklarından birisi olan çift yönlü iletişim konusuna balta vurmaktan başka bir işe yaramaz. Tanıtım için var olan markalar eğer kampanyalarının arasından olan süreyi uzatırsa hemen takipçi kaybetmeye başlarlar. SocialBakers üzerinde üye kaybeden marka fan sayfalarına bakın bir çoğunun nedeni bu durumdur.

*Fan sayfasında yine diğer bir güzellik ise reklam filmlerinin yer alması. Bu durumda pek alışılagelmiş bir durum değil nedense. Bir çok markanın reklam filmlerini bulmak için epey uğraştığımız oluyor. First güzel bir hareket yapıp bu videoları buraya eklemiş.

*Bir de Tartışmalar tabının açık olması da yine burayı müşteri ilişkileri konusunda değerli bir nokta olduğunu göstermesi açısından başarılı göründü bana. Bir çok marka tabı böylesine verimli kullanmıyor. Belki yoğunluktan korkuyorlar belki de moderatörler işlerin kontrolden çıkacağını düşünüyorlar. Cesur bir hamle dersek hatalı olmaz elbette. Get Satisfaction'nun yaptığını tartışmalar tabı kullanılarak çok rahat bir şekilde yapılabilir.

Bir de sayfada olması gerekli olduğu düşündüğüm noktalar var. Olumsuzluklar diye de adlandırabiliriz.

 * Bilgiler kısmında First markasının web sayfasının olması gerekir diye düşünüyorum. Bilgiler kısmı çok okunmasa da bir çok kişi markanın resmi web sayfasına buradan ulaşmak isteyebilir.

 * Web sayfalarında sosyal medya ikonları ile bu sayfaları tanıtılabilir. Ne yazık ki gözüme ilişmedi.

 * Fan sayfası SocialBakers'ın markalar listesine eklenmesi sağlanabilir. Bu liste şu an Türkiye'de olan bir çok marka fan sayfasını listeleyen bir sıralama olması ulaşılabilirlik ve güvenilirlik açısından değerli bir liste.
 
Başarılı fan sayfalarından ve müşteri ilişkilerine verdiği değerden dolayı First markasını tebrik ediyorum. Bir daha ki sefer daha sosyal bir dijital kampanya yapmalarını diliyorum. Sessiz sedasız nasıl fan sayfası yönetilir görmüş olduk böylelikle. Kavgasız gürültüsüz ve insanlar ile sürekli ilişki halinde olan bu tarz deneyimler sosyal medyanın asıl gitmesi gereken yere yani "resmi bir iletişim kanalı olma" yönüne gitmesi için iyi bir örnekler oluşturuyor. Topluluk yönetimi konusunda gayet başarılı bir örnek aynı zamanda. Sakız çiğnerken topluluk yönetiliyormuş anlaşılan.

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası