22 Ocak 2011 Cumartesi

Bisküviciler

Viral nedir ne değildir hakkında bir şey yazacak değilim. Bu durumu bu işten ekmek yiyenler bile halen tartışıyorken bana laf düşmez. Bu gün ortalığa çıkan bir bisküvi markası reklamı bir anda viral gibi bir "şey"e dönüştü. Hangi marka olduğu biliyorsunuz zaten(Hani erkek striptizci kıvamında gençlerin olduğu). Böyle reklamlara ısınamadım arkadaş. İçinde çocuk olan reklamları da sevmiyorum. Kolaya kaçılmış işler gibi geliyor bana. Neyse konu dağılmasın reklamcı değilim haddimizi aşmayalım.

Bahsettiğim reklamı sevmesem de sosyal medya böyle şeyleri ağzına sakız etmeye ya da virale dönüştürmeyi seviyor. Bu gün sözlüklerde, Facebook'ta, Friendfeed'te, Twitter'da sürekli bu reklam üzerine yapılan esprileri gördüm. Eminim reklamı yapan ajans çok mutludur. Hatta sözlükte markayı market için yapılmış ürünlerden(dia kaşar, bim çikolata, vesaire) biri sanıyormuş bu reklam ile aslında bambaşka bir marka olduğunu öğrenmiş. Çok ısınamasam da bu reklamdan bir şeyler öğrenebilirim. İşte nedir ne değildir?

Kadınlar da hedef kitleye dahildir : Direkt kadınlara özel ürünlerin reklamları dışında böylesine kadınlara yönelik  reklam yoktur çok fazla hele bizim ülkemizde. Bunun harici 10 reklam daha varsa şaşırırım. Bir bisküvinin kadınlara yönelik bir reklam yapıyor olması farklı bir strateji. Bu açıdan çok başarılı. Hem de seksi bir şeyler ile bunu yapıyor olmak cesur hareket yerle bir olma ihtimali de varken iyi geri dönüşler almışlardır.

Seks satar : Evet hala satıyor hem de böyle gözümüze soka soka yapılan işlerle satıyor. Adamları memleketimin yağız delikanlıları ile değiştirmek isteyenler bile oldu enteresan şekilde alacaksın iki hafta sonra göbek olacak ne bekliyorsun sonuçta aynı maya :-)

Parodi seven sosyal medya : Bir keresinde sosyal medya parodi sever diye yazmıştım. Evet sever, paylaşır, konuşur, arkasından küfür bile edebilir ama seyreder, seyrettirir.

Eğer alakasız birisine "bu reklamın hastası olduk" diye Facebook grubu açtırabiliyorsan başarılısındır arkadaş. (Alakasız mı tam emin olmasam da markanın sosyal medyada pek bir faaliyeti olmadığından dolayı böyle bir tespitte bulundum. Yoksa marka içinden birisi açmış olsa da güzel hareket.)

Reklamı konuştuk keşke bir de sosyal medya stratejimiz olsaydı: Herkes konuştu reklamı ama izlemeye çalıştığımızda Google'da ilk ulaştığımız sayfalar sözlüklerin sayfaları oldu. Bir Facebook sayfası açılıp çok güzel bir trafik çekilebilir hatta sırf bu günün gazı ile 1000 kadar fana rahatlıkla ulaşılırdı  ve sadece bu fanlar üzerinden sosyal medya stratejisi geliştirilebilirdi. Tabii olarak reklamın aslında sosyal medyada bu kadar popüler olacağı düşünülmemiş de olabilir. Bence bir şansı kaçırdılar.

İnsanlara üzerine espri yapabilecekleri bir şey ver? : Memleketiniz de seks üzerine espri yapmak kolaydır(Severiz de şimdi :-)). Arkadaş ortamında yapılan bel altı esprinin devamını kim getirmedi ki?

Şimdilik aklıma gelenler bunlar yarın sözlükleri  ve sosyal ağları izlemeye devam edeceğim farklı bir şeye denk gelirsem eğer yazıyı güncelleyeceğim. Bu kadar iletişim ve harekete sosyal ağları dahil edebilseydiler iyi bir fan sayısına ulaşabilirlerdi. Hatta daha kapsamlı bir sosyal medya stratejisi ile ödüllük bir şeyler çıkardı. Aklıma bir şeyler geldi o da yarının konusu olsun :-)

Neyse reklam videosunu ekleyeyim izlemeyen varsa izlesin.




Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası