7 Ağustos 2010 Cumartesi

Nasıl kullanırsan kullan!

Her yerde "sosyal medyayı şöyle kullanmalıyız böyle kullanmalıyız" yazıyor. Hatta ben de burada sosyal medyayı verimli şekilde kullanan insanlara sıkça atıfta bulunan yazılar yazıyorum. Her yazının sonunda şunu ekliyorum "bu yazdıklarım benim hoşuma giden şeyler yoksa isteyen istediği gibi kullansın" .

Sosyal medyayı kullanan ünlülere bazen çok fazla anlam yüklüyoruz. Belki de o ünlülere çok anlam yüklediğimizdendir bu durum.

Sosyal medyaya kullanma kılavuzu çıkartma işi bana her zaman riskli gelmiştir. Hangimiz oturma odamızda kanepeye oturmak için kullanma kılavuzu okuyoruz ki. Eleştirdiğim ünlülerin bir çoğu da sosyal medya araçlarını oturma odasında olan kanepe olarak görüyor ve bir kullanma kılavuzu okuma gereği olduğu düşünmüyor.

Belki sosyal medyaya bir de şöyle bakmalıyız arkadaş edinirken hangimiz kitaplara başvurduk? Spontane gelişmiştir, bütün yakın arkadaşlıklar.

"Twiter MSN değildir" diye söylenen kişiye tek diyeceğim sen de kimsenin özel hayatını takip etmek zorunda değilsin. Engelle gitsin.

"Facebook'ta bıktım artık milletin düğünlerinin fotoları görmekten" Facebook bu konuda çok hassas sevmiyorsan gizle gitsin.

"Friendfeed'te çıplaklık istemiyorum" Eğer bu kadar rahatsızsan engelle hala önüne çıktığında kızıyorsan hiç uğraşma hesabını sil bir şeyler yap.

Herkes sosyal medya hesapları kendi istediği gibi kullanır. Kimse buna karışamaz. İster cinsellik basar ister maneviyat ya da başta ayağı milliyetçilik ile bulanır. Hatta istersen özel hayatının en saklı köşelerini açar. Burada tek sormamız gereken şey biz bu kişiyi neden takip ediyoruz olmalı bir +/- tablosu yapmalı ve bunun üzerine takip etmeliyiz. Unutmayalım takip ettiğimiz hesabı satın almıyoruz ya da başımıza başbakan yapmayacağız.

Her kullanıcı sosyal medyayı nasıl kullanacağını kendisi belirler. İster müthiş bir lider olmaya çalışır isterse herkese dalaşan her hangi biri. Hangisini seçmişse bizi ilgilendirmez. Annemin bir sözü vardır biri ile konuşmadığı zaman söyler "ekmeğimi mi suyumu mu veriyor" boşver değmez. Maksimum verim alacağınız kişileri takip edin bunu benim söylemem gerekmiyor.

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası