28 Temmuz 2010 Çarşamba

Yönlendirilmiş soru

Her blogcunun anket yaptığını görmüşsünüzdür. Ben de yaptım yeterli katılımcı olmadığı görünce bir süre sonra anketi iptal ettim. 10 milyon kişiyi açıklamak için 40 kişi yeterli bir sayı değildi benim anket için.

Hakkımda kısmında istatistikçi yazıyor ama öyle ağır istatistik yazıları yazmıyorum. Aydan aya sosyal oyun listesi analizi ve sosyal ağlar istatistik açıkladığı zaman analiz yazısı yazıyorum. O yazılarda ağır yazılar değil istatistik yazıp kimseyi bayıltmak istemem.

Neyse istatistik okurken bize Anket nasıl hazırlanır nasıl analiz edilir onları da öğretiler.

Anket oluştururken en önemli noktalardan birisi doğru soruyu sormaktır. Sorular ÖSS sınavında olduğu gibi kafa karıştırıcı olamamalıdır. Anket amacı soruyu cevaplayabilmek, ÖSS'nin amacı sorunun çözülememesidir.

Örneklerle anlatmaya çalışayım
.
  * Karmaşık sorular sormayın.

Soru A: Aşağıdakilerden hangisinin yapılmaması gerekli değildir? (Bu soru kurulum olarak hatalı bir sorudur. Yalın bir halde sorulmaması bize anket sonuçlarında zorluk çıkartır.)

Soru:A: Aşağıdakilerden hangisi yapılmamalıdır? (Yapılmayacak olanı soruyoruz açık ve net bir soru )

*Anket şıklarını hazırlarken bir çok blogcu arkadaşım ve ben de önceki bloglarımda yapmışımdır. Şıkları yönlendirilmiş sorular sormuşumdur. 

Blogun yeni tasarımı nasıl olmuş?
a: İyi
b: İdare eder
c: Daha iyi olabilirdi
d: Çok iyi

Görüldüğü "kötü" diye bir şık olmadığı için bu anketten çıkacak her sonuç olumlu sonuçlar olacaktır. Gereksiz bir anket olduğu ortaya çıkacaktır. İnsanlara kötünün iyisi seçtirtmek çok doğru bir mantık değildir.

Blogun tasarımı nasıl olmuş?
a: Çok iyi
b: İyi
c: İdare Eder
d: Kötü

Mümkün olduğunca şıkları doğru dağıtın ki çıkan sonuçlar yapacağınız işlerde size yol gösterebilsin.

 * Kişisel bilgiler konusunda çok dikkatli olun. Her konuda yapılacak anket için kişisel bilgiler istenilmez. Hatta hiçbir ankette isim soyisim istenilmemelidir. Başka bir belirleyici kullanılmalıdır. Zaten internet üzerinden yapılan anketlerde IP denetlemesi yapılmakta.

Bir çok dikkat edilmesi gereken konu var aslında . Doğru örneklem seçmekten doğru analiz yöntemini seçmeye gibi ama bu 3 madde blogcuların düzenledikleri anketlerde yeterli olur.

Anket blogların hareketli olması için iyi bir araçtır. Yazdığınız yazıların doğru hedef kitleye ulaşıp ulaşmadığını test etmek için birebirdir. Yazacağınız yazıların konularını bile belirlerken bu yoldan yararlanabilirsiniz. Bu yazıdan Social CRM işine de girmek istemiyorum Social CRM başlı başına bir uzmanlık konusu.

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası