30 Temmuz 2010 Cuma

Bana sor bana sor !



Soru/Cevap siteleri zaten epey bir süredir popüler. Formspring özellikle çok gündemde. Ülkemizden de güzel bir girişim var biliyorsunuzdur Quizy.me adında. Zaten biliyorsunuz diye anlatmayacağım. Bir de bir bankadan destek almışlar tebrik etmek gerekir. İnternet girişimleri ayakta zor duruyorken büyük bir bankanın desteklemesi güzel bir gelişme olmuş onlar adına.

Buradan son günlerde olan Facebook'un soru cevap işine girmesi olayı ve yılların arama motoru olan Ask.com soru/cevap üzerinden arama motorunu yeniden şekillendirmesi işlerine.

İlk olarak Ask.com arama motoruna insan tercihlerini katma olayı sosyal medya ve dolayısıyla kullanıcının oluşturduğu içeriğin değerli olması mantığını yakalanması çabasıdır. Web 2.0 denilen olayda kullanıcının oluşturduğu içerik günbegün değerleniyor. Herkes kaliteli ve yansız içerik arayışına giriyor. Bir de Seo ile oluşturulabilen hatalı yönlendirmelerden kurtulunması isteniyor diye tahmin ediyorum bu geliştirme ile. Aynı zamanda sitenin değişen tasarımı da Twitter'ın getirdiği basit tasarım anlayışına yaklaşmaya çalışıyor. Ask.com zaten elinden kaçırdığı büyük arama motoru tanımlamasını web 2.0'ı iyi anlamış arama motoru olarak farklı bir kulvara taşımaya çalışıyor. Google'ın geçmişte aldığı Aardvark.com ile yapmak istediğini kendi imkanları ile yapmaya çalışıyor Ask.com bakalım başarılı olacak mı? Daha detaylı işin uzmanlarından Ask.com geliştirmesi için buradan.

Gelelim Facebook'un soru cevap geliştirmesine. Bu geliştirme Facebook'un  geçmişte yaptığı bütün geliştirmeler gibi insanları Facebook içinde tutabilmek olduğunu yine yazalım ve diğer önemli olan noktalara geçelim. Google Facebook'a rakip oluyor diye haber yapan gazetelerimiz bu gelişmeyi nasıl atlayıp şöyle bir haber yapmamış şaşırdım "Facebook Google'ın arama motoru saltanatına göz dikti". Evet aynen öyle bu soru/cevap geliştirmesi Google'a sorulan soruları artık gerçek insanlara sorabilecek olması ile insanlara farklı bir arama deneyimi yaşatabilir. Gerçek kişilerden alınan gerçek yansız cevaplar ileri zamanlarda Google'a sorulan soruları biraz azaltabilecek gibi görünüyor. Bunlar tahmin tabii olarak. Yapılan her geliştirme Facebook'un kullanışlılığı için olacak elbette.  Abartmadan kısa keselim :)

*Son olarak; artık herkes son kullanıcı deneyimlerini yaptığı işlerin içine katmaya çalışıyor web 2.0 deneyi daha keskin şekilde kendini göstermeye devam ediyor. Kişilerin oluşturdu özgün içeriğin değeri daha da artıyor.
 *Şirketler bu tarz geliştirmeler yüzünden ilerleyen günlerde Facebook şubelerinin başlarına birer kişi atayabilir bu sorular sadece kişilere gelmeyeceği aşikar.

Görsel Wikipedia'dan alınmıştır.

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası