11 Temmuz 2010 Pazar

Bunları paylaşasım var # 30

"Yahu bu Twitter listeleri ne işe yarıyor?" diye soran olmuştur. İlk geldiğinde ben de nasıl verimli kullanabilirim diye düşündüm. Sonra takip etmediğin kişileri takip etmeye yarayacağını keşfettim. Eğer bir liste oluşturup bazı kişileri bu listelere eklediğiniz zaman o kişiler tekrar "follow" mekanizmasını kullanarak ana sayfanızda takip etmeniz gerek yok. Oluşturduğunuz listeye tıklayarak o kişileri takip edebilirsiniz.

Sosyal medya nasıl daha verimli kullanılabilir? sorusunun cevabını en çok arayanlar her halde sosyal medya üzerinde pazarlama yapmaya çalışan insanlardır. Bu gün yine bu konuda kafa yoran bir uzmanın(Marka Stratejisti) "Twitter listeleri nasıl daha verimli kullanılabilir?" sorusuna yanıt aradığı ve bu konuya nasıl yanıtladığı hakkında bir yazı. "Bir uzman" dediğim kişi sosyal medya aleminin en etkili kişilerinden birisi olduğunu da unutmadan söyleyeyim. Valeria Maltoni kendisi. Linke tıklayıp ne yaptığı hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.

Twitter Lists Reveal Interest of Followers  (Conversation Agent) (Twitter listeleri takipçilerin ilgi alanlarını açığa çıkarıyor)

Kısaca yazıya değineyim. Yazı; insanların oluşturulan listelerden(şirket veya haber kaynakları tarafından) hangilerini takip ettiği ile ilgili yapılacak analiz ile bir çok trendi anlamlandırabileceğimizi anlatıyor. Elbette bütün yazıyı çevirmeyeceğim. Okuyunuz.

Yazı "üst seviye sosyal medya analizi" kavramını ortaya çıkartıyor. Bizim ülkemizde Twitter hesabı olmayan bir çok tv kanalı ve haber kaynağı varken bu analizin bizim ülkemizde yararlı olabilmesi için epey bir süre geçmesi gerekiyor sanırım.

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası