1 Temmuz 2010 Perşembe

Sosyal Medya Nasıl Sarsılır?



Nasıl sarsıldığının uygulamalı bir örneğini anlatacağım size. Sosyal medya araçlarında son günlerde en popüler olan şeylerden ikisi Vuvuzela ve BP bilindiği gibi. "Bu ikisinin ne alakası var?" diye düşünüyorsunuz.

100 vuvuzelacı İngiltere'de BP'nin merkez binasının önünde 7 Temmuz'da gösteri yapacak. BP'nin neden olduğu doğa felaketini protesto edecek. 100 vuvuzlacıyı bulmak için  Cragilist'i , 100 vuvuzelayı satın almak için bağış toplama işini Kickstarter üzerinden yönetiyorlar. Müthiş bir başarı bana göre müthiş bir yayılma hızı. Bu yazıyı yazmaya karar vermemin üzerinde neredeyse 1 saat geçti. Bu sürede Kickstarter'de 1000 Dolar daha toplandı.

Good.is Blogta konu iligili yazı 
Boing Boing  blogta konu ile ilgili yazı

Ben Ne Öğrendim?

Eğer sosyal medyayı sarsacaksanız günceli yakalayacaksın. Sosyal medyada popüler olan bir iki şeyi alıp birlikte kullanacaksın. Örneğin Aşk-ı Memnu'yu kullanamayan sosyal medyacılar düşünmeli bu konuyu. Sosyal medya trendleri anlık olabilir fakat bazı şeyler göz göre göre gelir ve trend olur. İlla Twitter'da trend olmasına gerek yok herhangi bir mecrada popüler video veya foto ile entegre bir sosyal medya kampanyası düzenlerseniz o iş olur(Kendi kendime konuşuyorum emir kipi kullandığıma bakmayın :)). Kolaya kaçmak gibi olabilir ama hemen size bir akıl vereyim(Sen kim oluyorsun diyeler cevabım hiç kimseyim). İnternet yasaklarını protesto etmek için bakanlık önünde 100 vuvuzelacı toplamak, Aşk-ı Memnu karakterlerinin olduğu bir futbol oyunu oluşturmak, daimi trend Geleceğe Dönüş filmini içeren bir etkinlik düzenlemek gibi. Yapılmış diğer örnekler ise Nike'in "Geleceği yaz !" adlı reklamı, Adidas Star Wars birlikteliği.  Burada aslında "viral "reklamın tarifini vermiş gibi oldum haddim olmayarak. Kimseye işini öğretmek istemiyorum.

Burada yazdıklarım 10 dakikada düşündüğüm basit şeyler gerçekten bu işten para kazanmak ve sarsmak isteyenler profesyonel bir ekip ile çalışmalılar.Doğru trend analizleri ile çok başarılı sonuçlara ulaşabilirler. Benim yazdıklarım en fazla spekülasyon fazla bir şey değil.

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası