18 Haziran 2010 Cuma

Dünya Kupası Etkisi


Facebook, Twitter derken şimdi bir de Picnik adlı foto editör sitesi Dünya Kupası üzerine özel hazırlanmış efektlerden oluşan foto editör sayfası yayınladı. Bu edit sayfasında ülkelerin bayraklarını resimlerinize zahmetsizce ekleyebilirsiniz. Aynı zamanda yüz boyama kimi Dünya Kupası'nın vazgeçilmez unsurlarından birine de sahip olabilirsiniz.

Dünya Kupası için bir çok site özel hazırlıklar yaptı Facebook, Twitter, Google olsun hepsi bu 4 yılda bir olan şölen ile kullanıcılarını etkilemeye çalışıyor fakat herhalde bizim olmadığımızdan dolayı heyecanlanamıyoruz bu yeniiklere. Neyse Picnik'i nereden hatırlıyorum derseniz Google'ın satın aldığı bir şirket olduğunu söylersem eğer  kafanızda bir şeyler canlanır herhalde. Picnik'i  Flickr kullanıcıları da bilir çünkü kendisi Flickr'in default olarak gelen foto editleme programıdır. Bu arada bu haberi nereden aldığımı belirteyim. Basic Thinking Blog'tan aldım. Bu blog en büyük Almanca bloglardan birisidir bu arada.

Sosyal medya araçları bu tarz Dünya Kupası gibi özel oluşumlara uzak durmuyorlar. Twitter'ın bu aralar sık sık çökmesinin nedeni insanların Dünya Kupası yüzünden olduğu söyleniyor. (Yok Twitter'ın çökmesinin Vuvuzela ile alakası yok). Fakat halen memleketimde Dünya Kupası ve sosyal medyayı birleştiren bir yenilik ya da eğlenceli bir çalışma görmedim. Tamam yokuz ama bütün dünyanın konuştuğu bir şölenden neden böylelikle uzak kalıyoruz? Bir iki güzele yakın iş yapılmaya çalışıldı ama sonrası gelmedi. Bu konuda sosyal medya ile entegre giden 90 Türk işi belki en eli yüzü düzgün iş oldu. Bir de Monitera'nın Dünya Kupası sosyal medya izleme merkezi ise çok farklı bir uygulama olmuş. Benim gibi sosyal medya takipçilerinin işine yarayacak bir uygulama. Bu arada Monitera Blog 'ta Türkçe olarak yazılan olan en sıkı bloglardandır. Şimdiye kadar gözünüzden kaçtıysa artık takip ediniz. Eğer bu yazdıklarımı görürseler onlardan isteğim daha sık yazmaları.

Sosyal medyanın Dünya Kupası ile entegre olması sosyal medyayı benim gibi takip eden kişiler için sosyal medyanın ne işlere yaradığının kavranması ve citizen journalism kavramının daha da oturması açısından çok önemli. Bir çok kişi Dünya Kupası sayesinden sosyal medyaya daha fazla içerik üretmeye başladı.(Bunu sadece ben demiyorum Cnn'inde konu ilgili yazısı vardı daha önce paylaşmıştım) Bu iş böyle devam ederse insanların sosyal medya araçlarının kullanım sıklığı bile değişebilecek ilerleyen günlerde.

Bir de bu işin pazarlama ve tanıtım tarafı var. Sonuçta oynanan oyun dünyanın her yerinden her kesimden insan tarafından izlenen ve milyonlarca farklı tepki ile karşı karşıya kalınacak ve milyonlarca veriye sahip olunabilecek bir olay. Bu verilerin anlık yorumlanması herkesin işine yarayabileceğini gözden kaçırmamak lazım. Yazılan her durum güncellemesi veya tweet'in dünyanın herhangi bir yerinden okunabileceğini unutmamalıyız. Sosyal medya bu kadar yaygın olmasaydı vuvuzela konusunda sadece bir kaç köşe yazarının dediklerine kalmış olacaktık ve yayınlarda olan ses ayarlanmayacaktı.(bu iyimser bir tahmin gibi göründü birden gözüme :))

Görsel Abc.net.au sitesinen alınmıştır.

Saygılar.

2 yorum:

  1. Merhaba,
    öncelikle Monitera Dünya Kupası uygulamasını beğendiğinize sevindim. Grup maçlarından sonra daha heyecanlı bir yapıya bürünecek.

    Ayrıca blogumuzu da daha sık güncellemeye çalışacağız, teşekkürler ;)

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Heyecanla bekliyorum :). Bloguma yorum yazma nezaketinde bulunduğunuz için teşekkür ederim.

    Saygılar.

    YanıtlaSil

Facebook Sayfası