11 Haziran 2010 Cuma

Diziler Twitter Kullanmalı Mı?



Benim takip ettiğim dizilerin Twitter hesapları genellikle bir site üzerine ya da Facebook fan sayfası üzerine kurulu oluyor. Ama dün akşam Abd 2. sezon açılışını yapan White Collar dizisinin bu durumu değiştirip bir çok şeyi Twitter hesabı üzerine konumlandırdığını gördüm neler yaptığını kısaca maddeleyerek anlatayım.

* Önceden de yazmış olduğum gibi senaristlerden Jeff Astin yeni sezon için merakı azaltmamak için epey çaba harcıyordu. Twitter hesabından ufak tüyolar geçiyordu. Bu Tüyoları resmi hesapta geçmeye başladı sezon başlangıcı yaklaştıkça.

Ne öğrendim? Twitter'dan geçilen ufak ip uçları kimsenin canını yakmak, takipçileri eğlendirir.

* Sezon açılışı için yapılan basın toplantısına çağrılan gazetecilerin soruları ve cevapları canlı olarak Twitter hesabına girildi.

 Ne öğrendim? Liveblogging kötü değildir hatta böyle kullanılması diğer bütün örneklerinden daha etkileyici olabilir.

* İnsanlar dizilerin nerelerde çekildiğini merak eder. Bu merakı gidermek seyirciyi size bir nebze daha bağlayabilir.

Ne öğrendim ? Dizi mekanları diziyi izlenebilir kılan en önemli unsurlardan ben bir çok diziyi çekildiği yerleri merak ettiğim için izliyorum. Mümkün olduğunca setlerden ve mekanlardan görüntüyü canlı olarak paylaşmak seyirciyi mutlu eder.

* Sadece oyuncuları değil set ekibini de oyuna dahil et. Kostüm tasarımı, makyaj veya ışıkçıların işleri zahmetli işlerdir oyuncuların jilet gibi görünmesini sağlayan kişi izlenilmesi gereken bir kişidir.

Ne öğrendim? Set ekibini konuşmalara dahil etmek seyircinin diziye saygısını artırır yapılan işin zorluğunu kavramasını sağlar. Yapılan işe saygı = Reyting

* Dizi setlerine bloggerları davet etmek sizi eleştirilere maruz bırakmaz.White Collar yapımcıları böyle yapmışlar. Dizi yapımcıları bloggerlara özel bir lansman yapması çok zor bir şey olmasa gerek eğer davette ne kadar ilgi görürseler mutlu olup bunu okuyucularına aktarır. Bloggerların bir çoğu Twitter kullanıcısı olduğunu unutmamak gerekir. Hemen dizi için hashtag yaratıp harekete geçerler.

Ne öğrendim? Sosyal medya tarafından sevilen dizinin ömrü uzun olur. Bloggerları yanınıza alınız. Korkmayın ısırmazlar.

Bu yazı daha uzar ama uzadığı için bir çok kısmı okumaz kısa keselim en iyisi.

White Collar Usa Twitter hesabı 

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası