25 Nisan 2010 Pazar

Televizyonlar Facebook'u Nasıl Kullanmalı ?



Aklıma ilk önce her hafta yakaladığım sosyal medya hatalarının ifşa ediyoruz gibi bir yazı başlatmak geldi sonra vazgeçtim. İnsanlara akıl vermek ne haddime herkes bildiği gibi yapsın elbet doğrusunu bilen bu işi yapmaktadır.

Sonra en iyisi ecnebi tvlerin bu işi nasıl yaptığını bizimkilerin bu işi nasıl yaptığını karşılaştırayım dedim. Zaten bir keresinde bağlantı hesapları konusunda bir karşılaştırma yapmıştım.

Neyse bu konuda örnek olarak bu işi iyi yapan bir kanal olan Abc üzerinden bu işi anlatmaya çalışacağım. Kanalları yerel olarak değerlendireceğim yani Abc ile Cnbce'yi veya Tnt'yi değil Atv ya da Kanal D'yi karşılaştıracağım.

Değerlendirirken fan sayfalarını baz alacağım. Sayfaların düzenleri ve duvarların kontrolünü örnek ile anlatacağım. Bu işler nasıl dönüyormuş diye buralarda.

 Abc yayınladığı dizilerin fan sayfalarını kendi hazırlarken , Türkiye'de bu iş ya yapımcı firmaya ya da izleyicilere kalıyor. Örnek olarak Ezel dizisini verirsek 700 bin kişilik bir sayfaya sahip kendisi. Bu dizinin Facebook fan sayfasını  izleyiciler yapmış. Hatta dizi ile herhangi bir videoyu en az 1000 kişi beğeniyor. Videoların hepsinde en az 25 yorum var. Gayet aktif ilk etapta internet üzerinden dizinin yeni bölümünün heyecan dalgasını yaratmak için güzel bir takipçi kitlesi.

Gel gelelim yorumları almak ile üye sayısı ile bir fan sayfası iyi yönetildiği söylenmez. Dizinin fan sayfasını yönetmek için dizi yapımcıları ve kanallar iyi bir iletişimin olmalı. Kalitesi fotolara , kalitesiz videolara maruz kalmamalı takipçiler. İçerik ekleme işini sadece yöneticilere bırakmalı ve yorumların iyi yönetilmesi gereklidir.

Burada fan sayfası üzerinden kurucuların kendi sitelerine trafik çekmekten başka amacı yok gibi görünüyor. Fan fotoları arasında saçma sapan farmville fotoları , futbol takımlarının alakasız fotoları gibi bir çok saçmalık yer alıyor. Hele ki duvarda gelen mesajları bir çoğu diğer fan sayfasına davetler veya başka sitelere çıkışlar içeriyor. "Cam var konuşalım" ablaları da eksik değil.

Abc dizilerinden kendi seyrettiğimden de olsa gerek Flashforward'ı örnek olarak alacağım. Dizinin fan sayfası duvarı ne alemde ona bir bakalım. Yöneticiler güvenliği elden bırakmak istememişler  ve sadece anket eklenebilmesini sağlamışlar. Sayfada güzel bir şey olarak Flashforward hediyelik eşyalarının satışının yapıldığı sitenin Abc'nin resmi sitesinin linki var. Buradan ufak satışlar yapılabilir hatta sosyal medya iletişimine harcadığı paranın bir çoğunu çıkartabilir kanal. Beğenilen sayfalar kutusu altında ise kanalın diğer dizilerinin fan sayfaları var. derli toplu abartmadan yapılmış bir fan sayfası. Kanalın bütün diğer dizilerinin fan sayfalarında bu düzen var semt pazarı görüntüsünden uzaklar.

Facebook'u bu kadar kullanan bir milletin çocuklarının bu işleri bu kadar savsaklaması iyi olmamış o  fan sayfası üzerinden çok iyi geri dönüşler elde edilebilir hatta dizinin gidişatı buradan gelen tepkiler ile yönlendirilebilir. Aman kimse yanlış anlamaz herhalde "Amerikan özentisi bebe" yaftasını yapıştırmaz sanırım.

Not: Logo ABC wiki maddesinden alınmıştır.

Saygılar.

2 yorum:

  1. Teşekkürler. Yazınızı neonebu.com'da manşete taşıdık.

    YanıtlaSil
  2. Haber verdiğiniz için teşekkür ederim. Böyle bir şey yapmanız çok güzel. Saygılar.

    YanıtlaSil

Facebook Sayfası