7 Nisan 2010 Çarşamba

Foursquare ülkemizde tutmaz ise neden tutmaz?



Bir dinleme skandalının patlak verdiği şu günlerde insanlarda ufaktan bir paranoya başladı. Herkes "beni de dinliyorlar mı şüphesi" yaşıyor.(Beni dinlemiyorlardır zaten ben kimim oğlum :)). Zaten çok çabuk panik olan bir milletiz. Buluttan nem kapmak gibi bir alışkanlığımız var ne yazık ki.

Neyse bu dinlenme paranoyasından Foursquare'ın ülkemizde tutmama ihtimali üzerine konuşma faslına geçelim. Lokasyon bazlı uygulamalara uzun süredir ülkede popüler olmaya çalışıyor hatta yakın zamanda Bun Design bir Foursquare temelli kampanya yapacak. Şimdi ihtimali sorgulayalım bu kısa haberden sonra. Aman yanlış anlaşılmasın Bun Design'ın kampanyasını sorgulamıyorum sadece Foursquare'ın durumunu sorguluyorum.

Neden tutmaz ?

*İlk neden bence Please Rob Me gibi sitelerin varlığı. Bu siteler insanları ister istemez bu konu hakkında çelişkiye düşürüyor. "Birisi benim evimi soyacak" düşüncesi her zaman var olan bir düşünce olmasına rağmen bu tarz şeylerle şüphe daha da tetiklenmiş oluyor.

*Bir diğer ise toplum olarak şüphe ve paranoya konusunda yüksek ihtisas sahibi olmamız. "Benim bir sapığım var mı beni takip edecek mi?" düşüncesi her zaman akılları biraz kemirecek.

* Halen yeteri kadar mobil internet işine adapte olamamak. Tamam bir çok kişi ufaktan da olsa  Facebook ve twitter kullanıyor olsa bile halen yeterli değil. Tabii adaptasyonun gecikmesinin önemli nedenlerinden biri de data ücretleri.

* Hiç bir titri veya makamı olmayan insanlar bile beni de dinliyorlar şüphesine kapılıyorsa burada bu işi daha da kolaylaştırın bir icadın var olduğunu bilmek ve bunu kullanmak gayet cesaret isteyen bir şey olsa gerek.

* Belki biraz sert algılanabilir ama "birisi benim nerede yemek yediğimi neden önemsesin?" sorusu. Açıkçası ben twitter kullanma işini bile bazen bu tarz sorular ile sorguluyorum.

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası