29 Mart 2010 Pazartesi

Keşke blog yazsalar



Derbi sonrası Galatasaray'da çevirmen eleştirisi devam ediyordu ki bence haklı bir eleştiriydi bu durum. Bir çok ingilizce dilini anlayan blog yazarı bu konuyu bloglarında konu olarak kullandı. Herkes bu iş niye böyle oluyor diye sorguladı. Tabi bu konuda en yetkili ağız olan Frank Rijkaard ne diyor onu öğrenemedik. (Bunun böyle olmasının nedeni Rijkaard'ın kendi isteğiyle İngilizce konuşmasıdır demeyin basarım küfür blog benim arkadaşım :) (blog magandasının el kitabından bir alıntı) gerçekten öyle olabilir bir ihtimal tabii olarak).

İşte bu yüzden dün akşam maç sonrası düşündüm "abi rijkaard neden bir blog açmıyor en hakim olduğu dilde de yazar" (kendi iç sesiyle konuşan bir garip blogçu). Galatasaray kulübü çevirmen(yeminli tercüman diye bir şey var) bulur herhalde yazıları çevirtebilecek. Bir çok spekülasyona kendi ağzından oradan cevap verir. Bildiğim kadarıyla farklı müzik zevklerine sahip bir insan. Renkli bir blogu olur. Zaman sorunu olmaz diye düşünüyorum. Her gün yazamaz ama böyle önemli maç sonralarında bir iki bir şey karalar. Hem kendi ağzından çıkanları araya tercüman etkisi girmeden okuruz öğreniriz. Bir başka dünyanın adamı Rijkaard'ın dünyasını anlarız.

Bu konuda benzer bir blog sahibi Ankaragücü'nde oynayan İngiliz futbolcu Darius Vassell. İyi bir blog yazarı Vassell. Futbolculuk hayatının yanında sık sayılabilecek zaman aralığında bloguna içerik girmekle ilgileniyor. Gelen yorumları dahi cevaplıyor çoğu zaman. Anadili İngilizce olunca bir çok Türk arkadaşta bu yaptığı işe yorumlarıyla katkıda bulunuyor.

İletişim sektörü profesyonelleri blog yazıyor bu konu takdir ediyorum ve tarzını sevdiğim insanları takip etmeye çalışıyorum. Bir şeyler öğrenmeye çalışıyorum. Bir de dünyalarını merak ettiğim insanlar var. Misal süper modellerin dünyalarını merak ediyorum. Bir çok ülkeyi geziyorlar bir çok insan tanıyorlar. Büyük defilelerde farklı heyecanlar yaşıyorlar. Bu merakımı bir blog takip ederek gideriyorum. Bu blogu yazan kişi Coco Rocha adlı süper model. Biraz moda ıvır zıvırıyla meşgulseniz modelin ismini duymuşsunuzdur. Hayatını buradan anlatıyor. Defileler , çekimler , arkadaş eğlenceleri , başka dünyanın başka eğlenceleri ama aslında benden senden farksız kişiliklerini okuyorum.

Keşke bu konuda yazan Türk modelde olsa misal Deniz Akkaya (tamam eski model ama konuşmayı sever yazmayı da sever bence). Gayet okunulası bir blog olabilir aslında. Tabi bunlar dilek resmi web siteleri bile olmayan insanlardan bahsediyorum. Web sitesi açmak bu kadar mı zor bilmiyorum. Hele ki belli bir gelir üstünde insanlar için. Neyse bu konu çok uzun sürecek böyle giderse.

Not: Görselle dikkat ederseniz eğer Rijkaard hakkında hangi konularla ilgilendiğimizi analiz edebiliriz.

Darius Vassell Blog : Vassels World

Darius Vassell Wiki burada

Coco Rocha Blog : Oh So Coco

Coco Rocha Wiki burada

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası