9 Mart 2010 Salı

İlk çeyrek geçilirken genel bakış

Her gün bir yazı parolası ile yola çıktığım bloguma 3 gündür hiçbir şey yazamıyorum. Bir şeyler oluyor özellikle Friendfeed'te fırtınalar kopuyor bir marka ve promosyon kutusu yüzünden.

İşi yapanlar açıkladı kriterlerini söylediler. Sanırım tartışmalar kutuyu alanların bakın şuradan bir kutu geldi ne güzel demesiyle başladı (sanırım kutuların gelip gelmediğini yazmamış olsaydılar sorun olmazdı ve kutuyu alanların marka ile bağlantılı oldukları dedikoduları ortalığı karıştırdı). İyi oldu veya kötü oldu bu marka ve işi yapanların sorunu ortalıkta 10'larca sosyal medya gözleme aracı var bu konu hakkında olan yorumları toplayabilirler ve toplayacaklardır muhtemelen. Aslında konuya çok vakıf değilim biraz daha araştırma yaptıktan sonra kıvılcımın asıl çıkış noktasından başlayarak bir şeyler yazacağım.

Neyse benim konum bu değil , benim konum bir şeyler yazamamak ne yazık ki bu aralar çok sıkı gelişmeler olmuyor sosyal medyada. Elbette satın almalar işten çıkmalar oluyor startuplar fırlıyor sağdan soldan ama beni heyecanlandıracak bir şeyler bulamadım.

Bu yılın ilk çeyreği geçilirken dikkatimi çekenleri yazayım en iyisi.

*Twitter halen Türkçe değil. Bence bunun nedeni trending topicse bir tane bile Türkçe kelime sokamamız. Burada olduğumuz gösteremiyoruz demektir bu durum.

*Facebook halen bazı kullanım yönergelerini Türkçe'ye çevirmedi. Facebook içinde en kalabalık ülkelerden olduğumuzla övünüp duralım. Fakat facebook'un bu büyük çoğunluğu gözardı etmesi konusunda bir şey yapmayalım.

*Müyap ülkesinden ulaşılamayan bir sitede resmi bir kanal açtı. Bu işi iki yönü var. Birincisi Youtube için açılma sinyali denilebilir. İkincisi kapalı olan bir sitenin bir çok siteyi kapattıran bir oluşum ile işbirliği yapması(işbirliği doğru kelime olmayabilir). İki konuda çok su götürecek konular.

*Yılın ilk çeyreği geçilirken konum temelli sosyal araçlar Türkiye'de pek tutmamış gibi görünüyor. Bir kaç Türk örneği çıkmasına rağmen halen istenilen safhada değil.

*Friendfeed hafiften teklemeye devam ediyor. Sıkı kullanıcılarını diğer servislere kaptırıyor(çok yavaş olsa da). Türkiye'den alternatiflerinin çıkacağı söylentilerin dolanıyor ortalıkta. Tutar tutmaz konusunda çıkınca konuşacağım.

*Son yapılan sosyal medya kampanyaları firmaların canını sıkacağa benziyor. Yıllardır fildişi kulelerinden iş yapan firmalar halk arasına karışınca tepkileri karşılamakta zorlanacaklar gibi.

Kısa yazacağım diye düşünürken yine uzadı. Yazmaya başlamak lazım bir kere devamı geliyor kendiliğinden.

Not : Bu hakkında resim yok aslında aklıma gelen bir şey var ama onu çizmeye üşendim. Üşengeçliğin bir hastalık olduğunu düşünmeye başladım.

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası