19 Ocak 2010 Salı

Webrazzi 2009 oylaması sonuçları (Yorum içerir)

Webrazzi'nin 2009 oylamalarının sonuçları belli oldu. Her oylama veya listeleme konusunda beğenilmeyenler olur bu normaldir.  Hatta eleştirirken bir ölçü koymadan eleştirmekte çok kolaydır.  Neyse ben oylama sonuçları linkini aşağıda vereceğim.

Şimdi yorum kısmına geçeyim. Sosyal medya hakkında yazdığıma göre sosyal medya içerikli oylamaları yorumlalam daha doğru olur lakin diğer konularadan bu konuda bildiğimden de az şey biliyorum.

En İyi Arkadaşlık / Sosyal Ağ Sitesi (Toplam Oy 1349)
hocam.com (199 oy)
sosyomat.com (177 oy)
studentsn.com (166 oy)

Bu bölümde dikkatimi çeken şey sosyal ağdan anladığımız şey öğrencileri birbirine bağlamak olduymuş. Sosyomat ise aletnatif bir sistem olarak göze çarpiyor eski bir kullanıcısı olarak söyleyebilirm ki en önemli eksiği kendini geliştirememesi 2 sene boyunca aktif olarak vakit geçirdiğim sitede 2 sene önce site ne ise 2 sene sonrada site oydu. Kendilerini değiştirip yeni özellikler eklediğini duyarsam belki dönerim. Hocam.com a gelirsek eğer , bir sosyalleşme sitesi benden tc kimlik no isterse o siteden koşarak kaçarım neyse studentsn benim birincimdir demek ki iyi bir çalışma yapmış hocam.com. Sdutendsn gerek telefon kartları olsun gerekse site içinde olan eklentiler ile olsun bence bir öğrencinin ihtiyacını yeterince karşılayabilen site.

Sosyal Medyayı Türkiye’de En İyi Kullanan Marka (Toplam Oy 1569)
1-Turkcell (357 oy)
2-GittiGidiyor (173 oy)
3-NTV / NTVMSNBC (146 oy)

Burada insanlar duygusal düşünmüş gibi geldi bana. Sosyal ağlarda o kadar vakit geçirdim ntv ve turkcellden bana karşı bir tepki gelmedi. Gitti gidiyor ise viral kampanyasının ekmeğini burada da yemiş gibi görünüyor. Benim oyun selva makarana'ya gitmişti fakat onların yaptığı sosyal medya ünlüsünü kullanalım sosyal medyayı kontrol edelim işi pek dikkat çekmedi. Belki de dikkat çeksinler diye uğraşmadılar. Ntv yerine snbce veya e2 olsaydı bu liste birşey demezdim açıkcası.

Sosyal Medyayı En İyi Kullanan Ünlü Kişi (Toplam Oy 1431)                                                               1-Sertab Erener (329 oy)
2-Nil Karaibrahimgil (309 oy)
3-Erdil Yaşaroğlu (206 oy)

En iyi görünen oylama bu olmuş gibi. Burada yorum yapmaya gerek yok.  Mantıklı seçimler tek tek ince eleyip sık dokursak elbet yapılan hatalar bulunur fakat gerek yok o kadar derin bir yoruma.

Son söz , her seçimde olduğu gibi bu seçimde yapılanlar pek beğenillmeyebilir ki internet ortamında yapılan çoğu oylamalar bir şekilde manipüle edilinebilir. Bu oylamada pek bir manipüle edilme durumu olmamış ki kazananların aldığı oylar uçup gitmemiş. Seneye daha iyi bir yarışma ile karşı karşıya kalacağımızı düşünüyorum.

Saygılar.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası