11 Ocak 2010 Pazartesi

Twitter kullanıcı sayıları hakkında bir yorum




Türk habercilğinde yıllardır nasıl yaparız insanların kafasını sayılar vererek inandırıcı bir şekilde karıştırız gibi anladığım yazılar yazılır. Son zamanlarda bu örnek için domuz gribini verebiliriz. Bir tane tv geçen sene gribe bağlı olan ölümler ve bu ölümler içinde ki ağır hastaların sayısını vermedi. Neyi verdi peki domuz gribi can almaya devam ediyor sadece insaların kafasına bu soktu şu kadar insan öldü bu kadar kişi hasta. İstatistikleri birbirne bağlamadan bir sonuç verirsen sadece kafa karışıklığı olur.

Yukarıda olan grafikte twitter kullanıcı sayıları ve her ay yeni eklenen kullanıcıların sayısı var. Gayet net güzel bir grafik . Kısaca kafa karıştırıcı olarak bu grafik yorumu nasıl yapılır hemen onu vereyim sonra kendi kafama göre olan yorumu vereyim.

Kısa ve kafa karıştırıcı grafik yorumu ; twitter çığ gibi büyüyor 93 milyon kullanıcıya ulaştı. Her ay yenileri katılıyor. Yorum bu kadar verilir bırakılır ne oldu şimdi iyi bir şey mi kötü birşey mi ne olacak şimdi. İstatistik tahmin etmek için kullanılır gözün gördüğünü göze sokmak içi değil.

Şimdi benim kendime göre yorumum(iyi olsun diye değil sadece artık çığ gibi büyümüyor konusuna dikkat çekiyorum) ; Benim bu grafikte ilk gözüme takılan yeni eklenen kulanıcı sayılarının 9.4 milyon ile tavan yapıp ondan sonra hafif hafif düşüşe geçmesi buradan benim anladığım şu twitter artık doyum noktasına ulaşmış yeni üye sayılarını arttırmak için yapması gereken şeyler var demek. Facebook gibi büyük rakamlara ulaşmak için dil sorununu çözmesi gerekiyor. Ocak ayına bakarsak yeni üye olma oranı %5 civarlarında bir ara %20 ye çıkan rakam kasım ayında %8-9 civarına gerilemiş buradan da yeni üyelerin başka üyeleri etkileyip davet etme oranın düştüğünü çıkartabiliriz. Belki de insanlar artık twitter "çok güzel icat sen de takıl yahu" diyerek çağırmıyordur.

Bu grafikle beraber sosyal oyunlar tablosunu da(her ay verdiğim inside social games tablosundan bahsediyorum) bir araya koyup farklı bir yorum yaparsak eğer twitter halen toplamda sosyal oyun oynayanların gerisinde . Twitter ya bu sosyal oyun işine girer ya da başka bir çözüm bulmak zorunda kalır. Bu sene twitter için çok zorlu geçecek yer bazlı uygulamalar artmaya başlayacak(ben demiyorum uzmanlar her sosyal medya blogunda böyle söyleniyor) bu uygulamalar insanları twitterdan uzaklaşatırabilir. Twitter bir şekilde bir çözüm bulmalı bir şeyler yapmalı önünde bana göre iki seçenek var birisi yukarıda da belirttiğim sosyal oyun kartı diğeri yer bazlı uygulamalar ile entegrasyon. Birisinden birini seçecek belki de ikisini de seçer belli olmaz. Twitter daha eğlenceli olmak zorunda artık.

Not: Kimseyi kötülemiyorum sadece bu tarz geniş konularda bir grafik bir veri seti verilip yorum yapılması doğru olmaz onu söylemeye çalıştım.

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası