3 Ocak 2010 Pazar

İki adet senaryo



Murdoch vs google haberlerini bu sene sık sık okuduk zaten. Herkesin olayın içeriğinden haberdar. Murdoch google'a kızgın. İki tarafında kendine göre haklı olduğu taraflar var.

Bu haberleri okurken benim aklıma sürekli yahu bu adam myspace için bu kadar yatırım yaptı zamanında fakat facebook bayağı bayağı myspace'i zarara uğratıyor(ya da kardan zarar ettiriyor bilemiyorum ama alexa bir düşüş olduğunu söylüyor) üye sayısı konusunda epey geride kaldılar. Fakat murdoch bu işi için bir hamle yapmış görünmedi. Herhalde şu an ki durum yeterli onun için sanmıyorum ama galiba bir rahatsızlığı yok.

Eğer Murdoch bu seferde facebook'a kızarsa ne yapacak diye düşündüm. Aslında yapacak bişey yok gibi duruyor benim aklıma iki adet senaryo geldi onları hemen yazayım. Gerçekçi olmaları önemli değil hep söylediğim gibi ben burada vakit geçiriyorum uzmanlık yapmıyorum.

Senaryo 1 : Google'a olan kızgınlığını facebooktan çıkartıp elinde bulunan yayın organları(wsj , times , nytimes , sun gibi) için Myspace hesabını zorunlu olarak isterse belki Zuckerberg2in canı sıkılabilir. Neden diye sorarsanız en azından benim tahminimle facebookta zaman geçirme süresini düşürebilir bu hareket ve myspace'in bir nebzede olsa eski popülerliğine geri getirebilir. Bu şekilde belki myspace kullanıcılarının yaş ortalamalarını yukarı çekmiş olur ve reklam yelpazesini genişletmiş olur. Olma ihtimali düşük pek tamah edilecek bir durum değil sadece bir senaryo sonuçta

Senaryo 2 : Myspace için yine bir senaryo var aklımda. Bilindiği gibi Zynga oyunları hem myspace hem de facebook üzerinden oynanabiliyor. Fox bünyesinde bulundurduğu sitelerden pek memnun değildi geçmiş zamanlarda şimdi ne durumdalar bilmiyorum fakat Fox bu sefer piyasayı kökten değiştirecek bir hamle yapıp zynga'yı almak isteyebilir ve bir çok farmville ve benzer kullanıcılara fox interactive(ign , askmen , hulu vs.) üzerinde olan hesaplardan edindirmek zorunda bırakabilir. Malum bu sosyal oyunlar bağımlılık seviyesinde. Böylelikle internet üzerinde de geleneksel medyada olduğu gibi bir imparatorluk kurma şansı elde edebilir. Olma ihtimali düşük bir senaryo daha fakat gayet heyecanlı. Böyle bir durumda fox interactive firması olan Askmen Türkiye'nin ortağı mynette karlı çıkabilir.

Son söz ; eğer bu iki senaryodan biri gerçekleşirse fox interactive bir anda internet dünyasında şu anda olduğundan daha fazla söz sahibi olur fakat eline yüzüne bulaştırırsa bir çuval inciri berbat eder.

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası