29 Aralık 2009 Salı

Karşılaştırdım da duruldum



Abd ile karşılaştırmayı sevmesemde yine de bu yazdığım konuların çıkış noktası burası olduğu için bu yöntemi kullanıyorum.

Bu sefer ise tv kanallarının sosyal ağlarda ki varlığını nasıl sağladığı hakkında bir karşılaştırma yapacağım. Abd'nin en bilinen 4 kanalı(orada network deniliyor sanırım) ve Türkiye'nin en bilinen 4 kanalının sosyal ağ bağlantılarını nasıl sağladığını gözden geçireceğim. Hangi bağlantıları kullanıyorlar üyelik için kendi sistemlerini mi? yoksa sosyal ağ hesaplarını mı? (facebook connect gibi). Bu şekilde sosyal ağlara bakışlarını bir şekilde anlayacağız. Aynı zamanda "sosyal ağlar geçici bir heves mi yoksa artık bunlar ile yaşamaya alışacaklar mı?" sorusuna bir cevap bulmaya çalışacağım. Logo da olan cw tv yi eklemedim listeye , yeterli diye tahmin ediyorum 4 kanal.

Abd nin en bilinen 4 kanalı olarak abc , nbc , fox , cbs i seçtim. Niye bu kanallar diye sorarsanız en çok izlenen dizilerin kanalları olduğu için bu kanalları seçtim.

Türkiye'den ise Atv , Kanal D , Star Tv , Show Tv yi seçtim. Yine izlenme oranları konusunda bir sıralama. Ntv ve Cnnturk gibi haber , tv8 gibi tematik kanallara yer vermedim bu sıralamada.

Abd Tv'leri

Abc : Facebook Twitter Myspace bağlantısı var.

Fox : Kendi üyelik sistemi var.

Nbc : Facebook bağlantısı yapılabiliyor.

Cbs : Facebook bağlantısı yapılabiliyor.

Türkiye Tv'leri

Atv : Kendi sistemleri var.

Kanal D : Kendi sistemleri var.

Star Tv : Kendi sistemleri var.

Show Tv : Kendi sistemleri var.

Son söz olarak ; belli ki Türk Tv kanalları sosyal ağları geçici bir heves olarak görüyor ve burada olan potansiyele inanmiyorlar. Tasarımcı değilim ama bu internet sitelerinden daha iyi blog temaları var hem de bedava onlardan birini alıp devam etseydiler daha iyi ederledi. Show tv nin sitesi biraz elle tutulabilir bir tasarımı var.

Sosyal ağ bağlantıları ile bu kanallara üye olmak ne kazandıracak derseniz insanlara bir sürü işten yani angarya mail adresi işinden kurtaracaksanız ve facebook kullanırsanız da gerçek isimli üyelere sahip olacaksınız ve gerçek geri dönüşler almanız daha olası. Sorsanız rating sisteminden dert yanacaklar fakat bu yöntemle ölçülebilir bir çözümlemeye dahil olacaklar bunu görmezden gelmemeliler. Belki de bir çok müşteri ilişkileri yönetimi masrafından kurtulacaklar doğru planlama ile. Neyse bunları keşke bir uzmandan duysalar ben bu işin uzmanı olmadığımı her zaman söylüyorum işin uzmanları benden daha keskin noktalara dokunacaktır ve daha doyurucu açıklamalar yapacaklardır. Bir uzman bulamazsanız benim yarım yamalak takipçi gözüyle yaptığım yorumlarla idare ediniz.

Resmi aldığım site burada

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası