5 Aralık 2009 Cumartesi

Facebook çıktı takma adlar kayboldu.

Facebook'un benim için getirdiği en büyük yenilik herhalde insanların kendi adlarını kullanıp üye olmalarıydı. Böylelikle bir çok insan rastgele kişilerle muhattab olmak durumundan kurtulup kendi tanıdığı , bildiği insanlarla konuşmaya başlamıştı. Bir sürü daha yararı oldu aslında internet üzerinden yapılan araştırmalarda rasgele denekler yerine facebook kullanıcıları kullanıldı. Deney denilince illa ki biyolojik deney anlaşılmasın. Sosyolojik ve iktisadi deneyler için gerçek denekleri olmuştu insanların. Bir çok anket yayınladı , bir çok trend belirlendi , bir çok marka gerçek insanlarla pek bir masraf yapmadan temas etme şansı yakaladı.

Daha bir çok şey yazabilirim fakat benim işim tam olarak bu değil ben daha çok yok olup gidep trendler veya olacak sosyal medya trendleri(trend mrend yazıyorum lan ne bu hal kendine gel) üstüne konuşmak üzere bu blogu yazmaya başladım. Pazarlama vb. konularda yorum yapan bir çok blog var. Onlar uzmanlıklarını orada insanlara sunuyor. Benim yaptığım pek uzmanlık gerektiren bir şey değil , sadece dikkat ve yıllardır internet kullanma ile alakalı bir şey.

Neyse giriş bölüm çok bile uzun sürdü. Benim bu sefer anlatmak istediğim şey takma adların nereye gittiği ile ilgili. Şu an twitter ve myspace halen takma ad kullanımı popüler facebookta da takma ad olayı var fakat sadece profil sayfasının görüntülenmesi ile ilgili olarak kullanıyor insanlar .

Takma ad uydurmak ya da oluşturmak çok kolay bişey değil öyle çok afilli bişeyler oluşturmak istediğimiz zaman muhtemelen alınmış oluyor. Bu internette alan adı bulmak işinde çok zor bir iş. Ben de biraz araştırma yapıp takma ad oluşturma yada "fake" ad oluşturma sitelerini derledim sizin için.

Free Fun Myspace Name Generators ; romatik , havyan ismi , rock grubu ismi gibi linkleri bulabileceğiniz bir site burada

Seventh Sanctum™ ; sadece takma isim oluşturmak için özelleşmiş bir site dark elf, goblin gibi seçenekleri var. burada

Need a name for your Web 2.0 company? diye direkt sitenin içinden aldığım tanıtımla huzurlarınızda dotomator işte site burada

Fake name generator Adı üstünde sahte ad üretme programı. Cinsiyet , ırk , yaşadığın ülke alsan müthiş bir sahte kimlik burada

What’s your Rock Star Name? ;Arayüzünü beğendiğim için burada olan rockstar ismi oluşuturmaya yaraya generator burada

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası