4 Nisan 2011 Pazartesi

Teknosa ve geç kaldığı sosyal medya

Markalar sosyal medyada var olmaları illa ki bir şeyler satmaya çalışmak için değildir. Bir çok marka "marka imajını" cilalamak ve müşteri ilişkilerini sıcak tutmak için de sosyal medyada var olmaya çalışıyor. Bu durumun son örneklerinden birisi Teknosa ve sosyal medya kampanyaları.

Teknosa sosyal medya işine göreceli olarak geç kalan bir marka. Ben blogu yazmaya başladığım zaman Teknosa resmi olarak bir sosyal medya hareketine girişmemişti. Var olan Facebook Twitter hesapları çalışanlar düzeyinde açılmış hesaplardı. En sonunda Teknosa 3-4 ay önce sosyal medyaya yatırım yapmaya karar vermiş. Facebook reklamları, Seeding çalışmaları vesaire vesaire derken üstüne bir de Türkiye'de benim bildiğim ilk  Facebook Yerler (Places) aracının isminin geçtiği kampanyayı yapmış oldular.

Bir çok kişi şimdi bu kampanyayı eleştirecek "ülen kaç kişi kullanıyor ki bu mereti" diye. Yukarıda dediğim gibi bazı işler bir şeyler satsın diye yapılmaz. Bu "Facebook Yerler" aracının isminin geçtiği kampanya da öyle bir kampanya işte. Kampanya içeriği her ne kadar indirim çeki üzerine olsa da bana göre amaç burada "Biz yenilikleri takip eden öncü bir teknoloji markasıyız" demek. Bu şekilde geç kaldığı sosyal medyaya hızlıca adapte olduğu gösteriyor. Bir de üstüne şu an en yeni araçlardan birisi olan Facebook Yerler gibi bir aracı kullanıp "gelişmeleri yakından takip eden marka" imajını pekiştirmeye çalışıyor.  Bu teknoloji satan bir marka için önemli bir hamle.

Teknosa sadece yeni araçları kullanmıyor. Sosyal medyanın en önemli ayaklarından biri olan fan iletişimini de mümkün olduğunca hızlı bir şekilde gerçekleştirmeye çalışıyor. Facebook sayfalarını gezdiğiniz zaman duvarda cevaplanmamış soru kalmadığına dikkat edebilirsiniz. Her sorulan soruya cevap verilmiş. Yakın zamanda biten Tribün Aşkı adlı yarışmalarında başarılı. Sonuçlara itiraz edip yaygara çıkartanlar yok. Buradan çıkartacağımız yarışma sürdüğü zamanlarda başarılı ve katılanları ikna eden bir süreç geçirmişler. Bence bir tane büyük ödül yerine 100  küçük ödül daha iyi bir seçim bir kişi yerine yüz kişiye dokunmak gayet başarılı bir tercih marka ve imajı için.

Son olarak teknoloji marketlerinin sosyal medyaya eğilmeleri satış sonuçlarına da bir şekilde etkileyecektir. Hatta internet üzerinden satış yapan markalar ise bu etkileri daha da farklılaşabilir. Örneğin Bimeks'in gececilere özel indirimleri sosyal medya ile beraber yol alsa hiç fena olmaz. daha çok teknoloji marketinin sosyal medyada olması iyi olur deyip fazla uzatmamdan Dell şöyle yapmıştı  hikayesine girmeden bu konuyu kapatayım.

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası