19 Nisan 2011 Salı

Bunları paylaşasım var # 67 (Sosyal Medya ve Şirket)

Bu araştırmayı birileri yayınladı mı? Görmedim ben ufak bir şekilde değinmek istedim. Nedeni ise sosyal medya konusunda benim(şirket çalışanı olmadığımdan dolayı) cevap veremediğim ve bir çok kişinin aklına takılan sorulara cevap veren bir araştırma olması.

Araştırmada ABD ve Avrupa'da 100 kadar şirkete bir anket yapılmış. Bir çok ilginç soruya yer verilmiş. Cevaplar Avrupa ve Abd olarak da ayrılmış Böylelikle  yakın olduğumuz Avrupa'da bu işlerin nasıl yürüdüğüne dair bir yorum da yapabiliriz. Malum Abd'den o kadar fazla informasyon geliyor ki çoğu zaman Avrupa'da olan güzel işleri kaçırıyoruz. Belki artık kaçırmayız Facebook Studio çıkmış bakalım. Neyse sorular aşağıda.

* Şirketinizde kaç sosyal medyaya özel çalışanınız var?

* Sosyal medya çalışanlarınızın en kıdemlisi kim? 

* Sosyal medya çalışanlarının şirket içinde nerede yer alıyor? 

* 2011 için sosyal medya bütçenizi artıracak mısınız?  

* Sosyal medya pazarlama stratejisinde daha önemli bir yer mı alıyor? 

* Sosyal medya pazarlamasının ölçümlerden bağımsız olduğunu düşünüyor musunuz?(Doğru çevirmemiş olabilirim)

* Sosyal medya pazarlama kampanyalarında ROI ölçümü yapıyor musunuz?

* Sosyal medya hareketlerinizde dışarıdan destek alıyor musunuz? 

* Sosyal medya iletişim yazılarını kim yazıyor? Ajanslar mı yoksa içeride olan sosyal medya elemanları mı?

Yukarıda olan soruların cevapları için The State of Corporate Social Media 2011 (Michael Brito) başlıklı yazıya alalım sizi. Yukarıda sorulan sorulara verelin cevaplar markaların sosyal medyaya yaklaşımlarını açıklıyor zaten. Beni araştırmadan çıkardığım; Evet herkes sosyal medyada var olmak istiyor, hamlesini yapıyor, artık aktif olarak hareket ediyorlar. Son adım olan ölçüm işini biraz aksatıyorlar. Sanırım bu sene ölçüm hikayelerini okumakla epey vakit harcayacağız.

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası