23 Şubat 2011 Çarşamba

Bunları paylaşasım var # 60 (İçerik)

İçerik kraldır(Content is King) sözünü duymayan yoktur herhalde. Bir çok içerik üretmeye çalışan blog yazarının ağzındadır bu tanımlama. Şimdiye kadar yararını gördüm, yalan söylemeye gerek yok Yazdıklarım sayesinden bir çok kişiyle tanıştım. Beni bir çok kişinin görmesini sağladım(sağladı yazılarım). Beni bir çok kişinin görmesi için hiç bir ekstra reklam çabasına girmedim. Sadece yazdığım içeriğin hedefini bulmasını bekledim. Çoğu zaman ıska geçse de bir kaç kişinin yazılarımı okuması (ve takdir etmesi) sayesinde bu bloğa yazmaya devam ettim. Neyse konudan sapmayayım.

2-3 gün içinde içerik kavramı ile bir kaç güzel yazı görünce "Bunları Paylaşasım Var" serisini içerik ile ilgili şeyler paylaşmaya ayırdım bu sefer. Yazıların İngilizce olması sizi sıkmasın çok ağır bir dil ile yazılmamışlar.

20 Tips to Get Your Content Seen on Facebook : Blog Hubspot kaba çevirisiyle İçeriğinizi Facebook'ta görünür kılmak için için 20 ipucu" adlı bir yazı yazmış. Yazıda Facebook'ta neler paylaşmanız gerektiğinden, ne aralıklar ile paylaşmanız gerektiğine dair temel kurallar silsilesi yayınlamış. Her ne kadar memlekette bir çok fan sayfası pek bir içerik sağlamasa da kampanyalar sayesinde çok sıkı sayılara ulaşabiliyor ama yine bu liste içinde yazılan şeyler ile gerçekten derli toplu bir içerik stratejisinin temel hatlarını çizebilirsiniz.

Ten Reasons Why Your Content Strategy Fails :  Conversation Agent blogunda yazan Valeria Maltoni kaba çeviriyle "İçerik stratejinizin başarısız olmasının 10 nedeni" adlı bir yazı yayınlamış. Yazının bir stratejiniz olmasının gerekliliğinden bahsederek başlıyor ve i"çeriğinizin kiminle ilgili olması gerektiğini" bildiren bir yorum ile bitiriyor. Okuyunuz ve içeriğin aslında sadece ürün görselleri paylaşmaktan ibaret olmadığını görünüz.

Bu iki yazı aslında "İçerik Stratejisi" kavramının temel taşlarından bahseden iki yazı. Strateji taslağı oluştururken dikkat edilmesi gereken noktalara dikkat çeken yazıları okuyun, okutun :)

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası